  • Data: 2006-10-24 11:37:40
    Temat: podatek spadkowy - czy jestem już nań skazany?
    Od: "DonFelipe" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Niedawno wróciłem na dłużej do kraju, aby uporządkować sprawy spadkowe po
    rodzicach. Sprawa spadkowa, podczas której na podstawie testamentu zostałem
    uznany za jedynego spadkobiercę zakończyła się 3 tygodnie temu, teraz jednak
    usłyszałem, że ma wejść w życie nowe prawo pozwalające w najbliższej
    rodzinie uniknąć podatku od spadku. Mam więc pytanie, czy sfinalizowanie
    sprawy w sądzie ale nie złożenie jeszcze dokumentów do urzędu skarbowego
    przesądza już o konieczności zapłacenia podatku, czy też wstrzymanie się ze
    złożeniem dokumentów do US do stycznie 2007r może mnie od podatku jeszcze
    uwolnić.

    Wiąże się z tym kolejne pytanie, czy zwłoka w składaniu dokumentów do US
    może skutkować jakimiś reperkusjami prawnymi czy finansowymi.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi

    Pozdrawiam

    DonFelipe