  • 1. Data: 2011-02-17 18:55:30
    Temat: podatek od sprzedaży nieruchomości a kupno mieszkania, darowizna
    Od: Jot <j...@g...com>

    Mam następującą sytuację: moja matka została spadkobiercą 1/4
    nieruchomości w 2008 roku (data nabycia spadku, czyli śmierć
    właścicielki). Pieniądze ze sprzedaży działki (jeszcze nie została
    sprzedana) zostaną przeznaczone na zakup mieszkania dla córki - czyli
    mnie. Czy jeśli moja matka przepisze na mnie udziały, mam na myśli
    przepisanie 1/4 nieruchomości za pomocą aktu notarialnego i wpisanie
    do KW, następnie ja sprzedam działkę i kupię mieszkanie, wówczas
    będzie możliwość niepłacenia podatku 19% od sprzedaży mieszkania. Co
    będzie jeśli pozostanie status quo - tzn. - ona sprzeda działkę i kupi
    mieszkanie na siebie - czy wówczas też nie będzie płaciła podatku 19%?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.