  • Data: 2010-04-13 18:44:52
    Temat: podatek od sprzedaży nieruchomości. Pytanie
    Od: ewa <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W internecie znalazłem dużo artykułów tego typu:

    Zasada braku opodatkowania nieruchomości po upływie 5 lat od daty ich
    nabycia obowiązuje przez cały czas, czyli niezależnie w którym roku,
    czy w czasie obowiązywania podatku od przychodu, dochodu lub ulgi
    meldunkowej nabyliśmy nieruchomość. Jeśli upłynęło 5 lat, licząc od
    końca roku, w którym ją nabyliśmy, wówczas taki dochód nie będzie
    podlegał żadnemu podatkowi bezwarunkowo. Tzn. po upływie tego okresu
    nie musimy wykazywać, że tam mieszkaliśmy, byliśmy zameldowani, itd.
    Np. Jeśli zakupiliśmy mieszkanie do końca 2003 r. to z dniem 31
    grudnia 2008 r. upłynął okres 5-letni posiadania, a więc jeśli
    dokonaliśmy jego sprzedaży w 2009 r. wówczas tego podatku nie
    będzie.

    Wszystko jasne. Tylko nie wiem jednego. Skoro nie muszę płacić podatku
    ( gdyż upłyneło 5 lat) CZY MUSZĘ ZŁOŻYĆ JAKĄŚ DEKLARACJĘ DO URZĘDU
    SKARBOWEGO?

    Z góry dzięki za informację.

    Krzysztof