  • 11. Data: 2005-10-08 10:49:06
    Temat: Re: podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik annan napisał:

    Nawet notariusz przy zakupie dzialki pouczala mnie, że jak sprzedam
    > ją do 5 lat....

    to bedziesz musiala zaplacic 10 % zryczaltowanego podatku
    chyba o to chodzilo

  • 12. Data: 2005-10-08 11:05:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2005, annan wrote:

    > Nawet podczas kupowania gruntu notariusz informowala mnie o przepisach, że jesli
    > sprzedam grunt do 5 lat... czyli tez potraktowala to jako zgodny z trescią ustawy

    Nie mam pojęcia czy da się w razie "wtopy" odzyskać coś z ubezpieczenia
    notariusza - o to spytaj na .prawo.
    Podejrzewam ze nie (bo akurat TA informacja do obowiązków notariusza
    nie należy).

    > Na pewno nie ma rozwiązania z tej sytuacji? Gdybym to wiedziala wczesniej,
    > kupilam bym ciężarówkę materialów budowlanych pod przyszlą budowę. Czuję się
    > oszukana.

    ...no rozumiem :( - ale ja pomysłu nie mam.

    BTW: posłałać ten mail w serii 6 szt.
    To nie jest dobry pomysł :]
    *UŻYJ CANCELA* - im szybciej tym lepiej, nim powielone kopie rozejdą
    się po wszystkich serwerach.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 13. Data: 2005-10-08 11:10:52
    Od: annan<a...@c...pl>

    no tak, a komputer pokazywal mi, że serwer nie dzila i tyle razy powtórzylam mój
    apel :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 14. Data: 2005-10-08 11:15:32
    Od: annan<a...@c...pl>

  • 15. Data: 2005-10-08 11:41:42
    Od: annan<a...@c...pl>

    tak o to chodzilo, ale jak przeczytasz calą sprawe zrozumiesz, że to sprzeczne z
    interpretacją US, który uznal to za zakup nie na cele mieszkaniowe, bo grunt rolny

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2005-10-08 11:52:06
    Od: annan<a...@c...pl>

    przeprosilam - nie mialam świadomości, ze to idzie w tylu egzemlarzach - u mnie byl
    komunikat, ze problem jest z polaczeniem z serwerem, więc ponawialam post.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 17. Data: 2005-10-08 11:55:21
    Od: annan<a...@c...pl>

    przy innym wątku tez 3 razy wyslales ten sam post - spotkalo Cię to samo :) :) nie
    ladnie tak kilak arzy wysylac to samo :) )

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 18. Data: 2005-10-08 17:21:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2005, annan wrote:

    > przeprosilam - nie mialam świadomości, ze to idzie w tylu egzemlarzach

    Ależ nie o to chodzi: wyślij cancela zbędnych wiadomości, jak zdążysz
    na czas to duplikaty "znikną".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 19. Data: 2005-10-08 17:22:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 8 Oct 2005, annan wrote:

    > przy innym wątku tez 3 razy wyslales ten sam post

    ...poproszę msgid !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 20. Data: 2005-10-10 16:17:59
    Od: annan<a...@c...pl>

    Mam odpowiedź - jednak korzystną dla mnie więc się dzile z innymi. Napisalam do
    mojego notariusza i oto odpowiedź:
    "Uprzejmie informuje, ze w trakcie czynnosci pouczana byla Pani o tresci art 10 i 28
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 roku o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j.
    Dz. U. z 2000 r Nr 14 poz.176 ze zm.) i w związku z tym o tym, ze przychody
    uzyskane ze sprzedazy nieruchomosci sa zwolnione od tego podarku jesli sa
    wydatkowane na cele mieszkaniowe tj. np na zakup gruntu lub udzialu w tym
    gruncie przeznacoznym pod budowe budynku mieszklanego.
    Decyzja o pozwoleniu na budowe zmieni przeznaczenie gruntu nawet wtedy, gdy
    nie ma planu zagospodarowania przestrzennego art. 65 ust. 1 i 2 ustawy o
    zagospodarowaniu przestrzennym.
    Zgodnie z trescia art. 21 ust. 1 pkt 32 lit a wydatkowanie moze byc na nabycie
    gruntu przeznaczonego na budowe budynku mieszkalnego. Skoro Pani nabyla
    grunt przeznaczony pod budowe budynku mieszkalnego bo byla wydana decyzja o
    pozwoleniu na budowe budynku mieszkalnego, a zatem wymog ustawowy zostal
    spelniony".

    -> http://usenet.pomocprawna.info