  • 1. Data: 2008-07-12 18:38:26
    Temat: podatek od spadku - nietypowe
    Od: "Mrqs" <m...@a...pl>

    Witam,

    Sytuacja wyglada pokrotce tak:

    Jestem w trakcie odzyskiwania znacjonalizowanego mienia. Szanse sa bardzo
    duze na odzyskanie nieruchomosci. Mam do niej prawo jako spadkobierca po
    Rodzicach. W swoim czasie, po ich smierci, przyjalem spadek i oplacilem
    podatek (oczywiscie nie bylo slowa o nieruchomosci, bo byla panstwowa).
    Teraz zglosil sie kupiec i chce ode mnie odkupic prawa do spadku (dot. tej
    nieruchomosci) nie czekajac na wynik rozprawy sadowej.
    Zastanawiam sie jaki moze byc (i czy w ogole) podatek od takiej transakcji.
    Notarialnie sprzedaje mu prawa do spadku za sume powiedzmy 100 tys., wiec
    dosyc duzo.
    Jaki od tego jest podatek (nie taksa notarialna)?

    Mrqs