  • 11. Data: 2004-04-18 21:06:47
    Temat: Re: podatek dochodowy od doch. osiągniętych w walutach - kurs sprzedaży NBP czy średni ?
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

    Użytkownik "KatHay" <k...@w...interia.pl> napisał
    > Sensowna wydaje się być w tym gąszczu interpretacja byłej v-ce minister
    > Chojny -Duch, która w takich wypadkach sugeruje po prostu odjąć kwotę z
    > początku roku (lub otwarcia rachunku) od kwoty na koniec roku i to
    > przeliczyć na PLN (po kursie z ostatniego dnia roku?)
    hmm... Czy ta wypowiedź byłej v-ce minister Chojny -Duch jest gdzieś
    opublikowana (bo to znacznie upraszczałoby sprawę obliczeń ) ?

    Pozdro
    Rem
    PS - A wciąż nie jestem pewien, czy należy użyć kursu sprzedaży NBP, czy
    średniego NBP ( bo na ile można polegać na wiedzy Pań z USk, którym się
    wydawało, że "mówisz do nich po chińsku" ?)

  • 12. Data: 2004-04-19 07:07:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Apr 2004, Leon wrote:

    >+ Imho to jest nie do sprawdzenia, zwłaszcza u zagranicznego brokera.

    ...aczkolwiek gdzieś (GP ? RP ? inna prasa ?) widziałem tekst iż
    właśnie "pracuje się" żeby informacje o dochodach przepływały
    pomiędzy krajami Unii :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 13. Data: 2004-04-19 10:05:40
    Od: bromden <b...@g...pl.spam.off>

    może art. 11 updof
    3. Przychody w walutach obcych przelicza się na złote według kursów z
    dnia otrzymania lub postawienia do dyspozycji podatnika, ogłaszanych
    przez bank, z którego usług korzystał podatnik, i mających zastosowanie
    przy kupnie walut. Jeżeli podatnik nie korzysta z usług banku, przychody
    przelicza się na złote według kursu średniego walut obcych z dnia
    uzyskania przychodów, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, z
    zastrzeżeniem ust. 4.
    4. Jeżeli bank, z którego usług korzysta podatnik, stosuje różne kursy
    walut obcych i nie jest możliwe dostosowanie kursu, o którym mowa w ust.
    3 zdanie pierwsze, do przeliczenia na złote przychodu uzyskanego przez
    podatnika stosuje się kurs średni walut obcych z dnia uzyskania
    przychodu, ogłaszany przez Narodowy Bank Polski.

    --
    bromden(at)gazeta(dot)pl

  • 14. Data: 2004-04-19 14:00:59
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.spam.off> napisał
> [...]
    > przelicza się na złote według kursu średniego walut obcych z dnia
    > uzyskania przychodów, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, z

    Dzięki - takiego info szukałem.
    Rozumiem, że powinienem użyć kursu średniego NBP ( ponieważ nie korzystam z
    usług żadnego banku, a zyski/straty z poszczególnych transakcji odp.
    zwiększają/zmniejszają stan mojego konta w walucie obcej, prowadzonego w
    zagraniczym banku brokera ).
    Sprostujcie mnie proszę, jeśli jestem w błędzie.

    Pozdro
    Rem

  • 15. Data: 2004-04-19 22:02:26
    Od: "weak_trader" <m...@w...pl>

    Dostałem kiedyś pismo od minfina w tej sprawie... jak chcecie to Wam
    streszczę na grupie ...

    pozdro
    weak_trader

  • 16. Data: 2004-04-19 22:08:46
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

    Użytkownik "weak_trader" <m...@w...pl> napisał
    > Dostałem kiedyś pismo od minfina w tej sprawie... jak chcecie to Wam
    > streszczę na grupie ...

    Oczywiście, że chcemy. Może jest tam jakieś istotne info.
    Pozdro
    Rem

  • 17. Data: 2004-04-20 06:20:29
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "weak_trader" <m...@w...pl> napisał:

    > Dostałem kiedyś pismo od minfina w tej sprawie... jak chcecie to
    > Wam streszczę na grupie ...

    Moze przeslij do KatHay'a niech wrzuci na FAQ.

    (mrk)

  • 18. Data: 2004-04-20 08:30:48
    Od: "Rem" <n...@o...pl>

    Użytkownik "KatHay" <k...@w...interia.pl> napisał
    > informację n/t kursu rozliczeniowego dostałem w Urzędzie Skarbowym...
    > Przeliczenie samego kursu podały posiłkując się Ustawą p.d.o.f.
    a mógłbyś podać artykuł podf na jakim opierały się panie z USk ( bo, to co
    Ci powiedziały, nie pasuje mi do info podanego przez bromden'a - następny
    post - z którego wynika, że należałoby stosować tu kurs średni NBP )

    Pozdro
    Rem