  • 1. Data: 2008-07-22 11:32:51
    Temat: podatek do mieszkania...
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    znajomy chce sprzedac mieszkanie, ale nie płacić podatku...
    mieszkanie kupione 2 mce przed wejsciem nowej ustawy

    czy może sprzedac mieszkanie i przeznaczyc pieniadze na kupno dzialki
    budowlanej?
    ale... dzialka w rzeczywistosci jest ma mniejsza wartość niż mieszkanie
    ale ... powiedzmy, że może mieć umowę na taką samą wartość

    BTW: toż to największy debilizm podatek od przychodu ze sprzedaży
    mieszkania...

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-22 12:13:58
    Temat: Re: podatek do mieszkania...
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    zkruk [Lodz] napisał(a):

    > czy może sprzedac mieszkanie i przeznaczyc pieniadze na kupno dzialki
    > budowlanej?

    Tak. I na inne cele mieszkaniowe wg ustawy.

    > ale... dzialka w rzeczywistosci jest ma mniejsza wartość niż mieszkanie
    > ale ... powiedzmy, że może mieć umowę na taką samą wartość

    Pewnie że może. Tylko, że wtedy 2% PCC zapłaci także od większej kwoty :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP