  • 1. Data: 2006-11-09 13:55:07
    Temat: poczta a kasa fiskalna
    Od: "pioneer" <p...@k...pl>

    Witam

    Mam sklep papierniczy i tuz obok otworzono placowke PP . Sprzedaje ona art.
    papiernicze np. zeszyty i koperty . Czy PP jest zobowiazana do posiadania
    kasy fiskalnej ?. Czy kupujac np. plyn do mycia moge zazadac wydania
    paragonu?

    Z tego co widze kas fiskalnych nie ma , paragonu oczywiscie tez nie
    wydaja.Sa owszem zwolnieni z VAt ale to nie zwalnia z obowiazku ewiden.
    sprezedazy przez kase fiskalna .

    krzysiek

  • 2. Data: 2006-11-09 17:32:50
    Temat: Re: poczta a kasa fiskalna
    Od: "wojjan" <w...@a...pl>

    pioneer wystukał oto coś takiego:
> [...]
    > wydaja.Sa owszem zwolnieni z VAt ale to nie zwalnia z obowiazku
    > ewiden. sprezedazy przez kase fiskalna .

    Z tego co ja się orientuję, to poprostu PP sprzedaje to nielegalnie.
    Usiłowałem kiedyś zażądać paragonu,rachunku,faktury na kartki pocztowe to
    kierowniczka poczty powiedziała,że może wystawic jakiś dokument ale na
    znaczki (nie na kartki) o tej samej wartości.
    A wiec odpowiedz sobie sam. Zważywszy że PP bynajmniej tak jest u mnie
    handluje i proszkami, środkami czystości, art.papier. itp !

    --
    Z pozdrowieniami i uśmiechami...
    wojjan

  • 3. Data: 2006-11-09 17:55:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <w...@a...pl> napisal(a):
> [...]
    > A wiec odpowiedz sobie sam. Zważywszy że PP bynajmniej tak jest u mnie
    > handluje i proszkami, środkami czystości, art.papier. itp !

    Też mi się wydaje, że to po prostu prywata, powszechnie tolerowana.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2006-11-09 18:08:49
    Od: c...@g...com

    Samotnik napisał(a):

    > Też mi się wydaje, że to po prostu prywata, powszechnie tolerowana.
    > --
    > Samotnik
    > http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

    PP z mocy ustawy jest podmiotowo zwolniona z VAT i nie podlega pod
    kasę fiskalną.
    Za sprzedaż można żądać paragonu lub rachunku jak na firmę

  • 5. Data: 2006-11-09 21:48:49
    Od: "wojjan" <w...@a...pl>

    > PP z mocy ustawy jest podmiotowo zwolniona z VAT i nie podlega pod
    > kasę fiskalną.
    > Za sprzedaż można żądać paragonu lub rachunku jak na firmę

    Tak ?? To wytłumacz mi dlaczego kupując kartki lub proszek do prania moga
    jedynie wystawic Ci rachunek na znaczki a nie na towar jaki zakupiłeś???
    Czekam zatem na odpowiedź...

  • 6. Data: 2006-11-09 21:52:30
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl>

    Użytkownik "wojjan" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jedynie wystawic Ci rachunek na znaczki a nie na towar jaki zakupiłeś???

    Bo ten towar poszedł w koszty jako srodki czystości.
    Kible stoja brudne, a załoga dzieli się "ekstra dodatkiem"
    Arek

  • 7. Data: 2006-11-13 13:04:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006 18:32:50 +0100, "wojjan"
    <w...@a...pl> wrote:

> [...]
    >kierowniczka poczty powiedziała,że może wystawic jakiś dokument ale na
    >znaczki (nie na kartki) o tej samej wartości.
    Kierowniczka byla oczywiscie w bledzie i z tego bledu powinna ja
    wyprowadzic jednostka nadrzedna - dyrekcja okregu poczty.

    Mialem taka sytuacje kilka lat temu gdy w UP zakupowalem karty
    telefoniczne TP a po żądaniu faktury vat odsyłano mnie... do...
    telekomunikacji, "bo to ich karty a my tylko pośredniczymy w
    sprzedaży"!

    Mail do dyrekcji okregu z krotkim opisem sprawy wystarczyl. Na
    papierze (poczta ma za darmo wysylanie to wysylaja) otrzymalem
    informacje ze pracownicy zostali pouczeni ze faktury maja obowiazek
    wystawiac (na zadanie) i od tego czasu problemow nie bylo.

    WAM
    --
    Sylwester 2006!
    Może nad morze?