  • Data: 2006-03-12 16:15:40
    Temat: pit5 - kilka prostych pytan
    Od: j...@n...org.inv szukaj wiadomości tego autora

    Mam kilka niejasnosci odnosnie pit-5 i zaliczki na podatek od DG, prosze
    uprzejmie o pomoc.
    Moja sytuacja: podatek nieliniowy, vat, kpir, bez kasy (maly obrot),
    pracuje tez na etacie

    po jakim miesiacu sklada sie pit5:
    - tym w ktorym ma sie dochod dajacy podatek powyzej 530,08?
    - tym w ktorym ma sie podatek wyzszy niz (530,08 + dotad zaplacone
    skladki na zus zdrowotny)?
    - tym w ktorym ma sie podatek wyzszy niz (530,08 + 7,5 procenta z dotad
    zaplaconych skladek na zus zdrowotny)?
    Czy jezeli pracuje dodatkowo na etacie, to mam prawo do tej kwoty wonej od
    podatku (okolo 530 zl = 19 % * 2789 zl ) w mojej DG?

    i po ktorym miesiacu placi sie zaliczki na podatek?
[...]
    podatku (okolo 530 zl = 19 % * 2789 zl ) w DG?

    Jezeli okaze sie ze musze wplacic zaliczke na podatek pit od DG - to
    wplacam (zakladajac ze dochod z DG miesci sie w I. przedziale podatku)
    ((dochod * 19%) - 530,08 zl)? Czy jakos inaczej? Czy takze jezeli pracuje
    orpocz tego na etacie (zglosilem pracodawcy ze mam DG zeby nie odejmowal
    mi kwoty wolnej od podatku z pracy)?

    Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam