  • 1. Data: 2002-04-27 21:37:04
    Temat: pit D - czesc D poz. nr 69
    Od: "neska" <n...@r...fm>

    Moi drodzy!
    Co mam wpisac w w/w pozycji ? Jak rozumiec pojecie "faktycznie poniesione
    wydatki" ? W zeszlym roku wpisywalam tam korekte za rok 2000. A co teraz ?

    Bede bardzo, ale to bardzo wdzieczna za szybka odpowiedz
    Neska

  • 2. Data: 2002-04-28 08:24:02
    Temat: Re: pit D - czesc D poz. nr 69
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    Użytkowniczka "neska" <n...@r...fm> napisała

    > Co mam wpisac w w/w pozycji ? Jak rozumiec pojecie "faktycznie poniesione
    > wydatki" ? W zeszlym roku wpisywalam tam korekte za rok 2000. A co teraz ?

    Faktycznie poniesione wydatki, to wydatki, ktore zostaly poniesione w 2001
    roku i zgodnie z przepisami moga byc odliczone od podatku.

    Korekte, o ktorej mowisz, rozumiem nie jako korekte w scislym tego slowa
    znaczeniu, ale jako rozliczenie ulgi w 2000 r. i w konsekwencji
    uaktualnienie wielkosci przyslugujacej i ulgi.

    W takim przypadku kwoty z roku 2000 jak i poprzednich lat sumuja sie w
    pozycji 74 i obnizaja limit odliczen przyslugujacych w roku 2001. Do
    wpisania w 69 pozostaja juz tylko wydatki z 2001 roku.

    Tak to widze,
    Jak sie myle, to prosze o sprostowanie i uzupelnienie pytania

    Pozdrawiam serdecznie
    Leszek K
    l...@o...pl
    (przesun <-- malpke)

  • 3. Data: 2002-04-28 12:27:55
    Od: "Neska" <n...@r...fm>

    Użytkownik "Leszek Kryński" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak to widze,
    > Jak sie myle, to prosze o sprostowanie i uzupelnienie pytania

    Mea culpa, wiec prostuje - w 2000 w tym miejscu byla doplata za grunt. W
    2001 nie ma zadnych rachunkow, faktur, czy wydatkow. Przynajmniej koles, dla
    ktorego to robie nic na ten temat nie wie. Mozna tam wpisac 0.00 ? Przyznaje
    bez bicia, ze w tym punkcie jestem ciemna, jak tabaka w rogu.

    Pozdr
    Neska

  • 4. Data: 2002-04-28 18:17:48
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    Neska <n...@r...fm> napisała w wiadomości news:aagpn6$lv8$1@news.tpi.pl...

> [...]
    Przyznaje
    > bez bicia, ze w tym punkcie jestem ciemna, jak tabaka w rogu.

    Na poczatek informuje - grunt to pozycje 61-65. 69 to juz duza ulga
    mieszkaniowa.

    Nie ma faktur, nie ma wydatkow ---> nie ma "faktycznie poniesionych
    wydatkow".

    W pozycje 64 (a nie 69 wspomniane w tytule posta) wpisujemy 0,00.

    Milego wypelniania (ja lubie :)

    Leszek

  • 5. Data: 2002-04-29 07:13:14
    Od: "Neska" <n...@r...fm>

    > W pozycje 64 (a nie 69 wspomniane w tytule posta) wpisujemy 0,00.
    >
    > Milego wypelniania (ja lubie :)

    No i wreszcie wiem, o co pelza :))) Dzieki wielkie! Ja tez lubie, tylko
    czasami czegos nie wiem :)

    N.

  • 6. Data: 2002-04-29 08:25:22
    Od: "Pete" <m...@N...bigfoot.com>

    > Nie ma faktur, nie ma wydatkow ---> nie ma "faktycznie poniesionych
    > wydatkow".

    Moze troche nie na temat, ale problem mnie nurtuje.
    Jaka kwote mam wpisac, jesli mam fakture na mieszkanie na cala kwote, jednak
    podparta kredytem. Slyszalem, ze faktycznie poniesione wydatki to kwoty
    zaplaconych w danym roku rat od kredytu
    (+ ew. srodki wlasne).

    --
    Pete

  • 7. Data: 2002-04-29 19:23:48
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Pete wrote:

> [...]
    > jednak podparta kredytem. Slyszalem, ze faktycznie poniesione wydatki to
    > kwoty zaplaconych w danym roku rat od kredytu
    Faktycznie poniesione wydatki to kwota, którą otrzymał sprzedawca,
    niekoniecznie bezpośrednio z twojej kieszeni.
    Sprawdzone - trzepali mnie w zeszłym roku, musiałam pokazac, że wzięłam
    kredyt żeby nie było że mam nieujawnione dochody.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2002-04-30 07:55:35
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    Maddy napisala

> [...]
    > Sprawdzone - trzepali mnie w zeszłym roku, musiałam pokazac, że wzięłam
    > kredyt żeby nie było że mam nieujawnione dochody.

    Chetnie bym sie dowiedzial, czy odsetki od kredytu mozna odliczyc, czy tylko
    splata kapitalu wchodzi do PITu.

    Dziekuje

    Leszek

  • 9. Data: 2002-04-30 08:07:32
    Od: "Leszek Kryński" <l...@o...pl>

    Maddy napisala

  • 10. Data: 2002-05-01 18:54:13
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Leszek Kryński wrote:

    > Maddy napisala

    > Chetnie bym sie dowiedzial, czy odsetki od kredytu mozna odliczyc, czy
    > tylko splata kapitalu wchodzi do PITu.
    Odliczasz nie kapitał kredytu, a to ile kosztowało Cię mieszkanie.
    Kredyt nie ma nic wspólnego z ulga budowlaną.

    Tzn. ma od tego roku, ale dotyczy to tylko nowych mieszkanń kupionych w tym
    roku i o ile pamietam brakuje jeszcze jakichś przepisów wykonawczych.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    e-mail: m...@e...com.pl