    From: Slawek <c...@l...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: pit 37 zlozony po terminie
    Date: Wed, 29 Jun 2005 13:36:34 +0200

    No i stalo sie, w zasadzie mam czego chcialem. Poniewaz z przyczyn
    wlasnych spoznilem sie z wyslaniem deklaracja pit 37, czyli wspolnego
    rozliczenia z malzonka, to us wlasnie sporostowal moje samopoczucie.
    Dzisiaj dostalem informacje o tym, ze zgodnie z przepisami ordynacji
    podatkowej, fakt spoznienia pozbawia mnie przywileju rozliczenia sie
    wspolnego. W efekcie us czeka na korekte mojego zeznania praz spora
    doplate podatku. I teraz pytanie. Skoro sie dowiedzialem ze taka jest
    litera prawa, skoro nawet zyje, niestety, w panstwie, ktore pozbawia
    mnie prawa poniewaz niedopelnilem formalnosci - to co moge w tej
    sytuacji zrobic? Jakies porady?
    Podejrzewam, ze odwolanie sie do sumienia naczelnika US niewiele
    pomoze, ale zastanawiam sie nad tym jakich argumentow moge uzyc.
    W tym roku i tak przeszedlem na podatek liniowy i od razu zapytam, czy
    jezeli zloze zeznanie po terminie( w roku przyszlym), to tez strace
    prawo do rozliczenia sie wg tej skali?

    bede wdzieczny za sensowne wypowiedzi.

    sb