-
1. Data: 2006-12-17 19:03:23
Temat: pensja pracownika jako koszt w kwocie brutto czy netto
Od: "krzys" <k...@v...pl>
zatrudniam pracownika i wyplacam pensje z dniem 30 kazdego miesiaca.
moje pytanie jest takie czy do KPiR wpisuje kwote netto(po odjeciu zaliczki
i zusu oplaconego przezemnie czylo faktyczny koszt w danym miesiacu) czyli
to co dostaje na reke czy tez kwote brutto (z zaliczka i zusem z czesci
pracownika)?
pzdr
k
-
2. Data: 2006-12-18 19:21:01
Temat: Re: pensja pracownika jako koszt w kwocie brutto czy netto
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sun, 17 Dec 2006, krzys wrote:
> zatrudniam pracownika i wyplacam pensje z dniem 30 kazdego miesiaca.
> moje pytanie jest takie czy do KPiR wpisuje kwote netto(po odjeciu zaliczki
> i zusu oplaconego przezemnie czylo faktyczny koszt w danym miesiacu)
"Faktyczny koszt" mówisz?
To znaczy podatek Ci się sam płaci, nie z Twoich pieniedzy??
Dziwne... ;)
> czyli to co dostaje na reke czy tez kwote brutto (z zaliczka i zusem
Przecież na wynagrodzenie przeznaczasz CAŁĄ kwotę brutto - to są
pieniądze PRACOWNIKA!
Z nich się pobiera zaliczkę "w imieniu Skarbu" i składki "w imieniu
ZUSu" i w roli egzekutora odprowadza do US/ZUS.
Skąd by się te pieniądze brały, jak nie z wypłaty pracownika?
Zawsze myślałem, że to tylko większość pracowników myśli iż ich
wynagrodzenie to tyle ile "dostają do ręki" :), a tu niespodzianka...!
pzdr, Gotfryd