  • 1. Data: 2005-07-21 20:01:41
    Temat: paliwo w EURO
    Od: "mazzi" <n...@o...pl>

    Prosze o pomoc. Prowadzę dział. gosp. i rozliczam się wg KPiR, jesten
    VAT-owcem. Odbyłam wyjazd służbowy za granicę i posiadam paragony zakupu
    paliwa w EUR. Wg jakiego kursu przeliczam walutę na PLN i w jaki sposób
    dokumentuję te rachunki? (Czy na podstawie dowodów wewnętrznych?). I drugie
    pytanie: Samochód, którym odbyłam podróż był pojazdem użyczonym. Czy w tej
    sytuacji, mogę również odliczyć ww koszty paliwa (do limitu wynikającego z
    ewidencji przebiegu pojazdu)? Pozdrawiam, Marzena.

  • 2. Data: 2005-07-22 08:52:22
    Temat: Re: paliwo w EURO
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mazzi" <n...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Prosze o pomoc. Prowadzę dział. gosp. i rozliczam się wg KPiR, jesten
    > VAT-owcem. Odbyłam wyjazd służbowy za granicę i posiadam paragony zakupu
    > paliwa w EUR. Wg jakiego kursu przeliczam walutę na PLN
    Kurs średni NBP z dnia poniesienia wydatku

    i w jaki sposób
    > dokumentuję te rachunki? (Czy na podstawie dowodów wewnętrznych?).

    Nie paragon wystarczy ze jest podpisany przez osobę dokonującą wydatku. Na
    odwrocie należy przeliczyć EURO na PLN

  • 3. Data: 2005-07-22 20:54:20
    Od: "xxx" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Kurs średni NBP z dnia poniesienia wydatku
    Chyba nie, wg rzeczywistego kosztu zakupu dewiz (albo z tego czym nas
    obciazy bank przy rozliczaniu karty kredytowej). Kurs sredni NBP -
    sztuczydlo, dobre dla Urz. Celnego i do sprawozdawczosci (np. VAT-UE)

    pozdrowienia - xxx