  • 1. Data: 2005-09-24 08:40:41
    Temat: paliwo, VAT, akcyza
    Od: "olleo" <o...@s...pl>

    Na systemie podatkowym sie tak srednio znam, troche moze wiecej, niz
    olewajacy to srednio zorientowany platnik, wiec moze ktos mnie tu wesprze
    swa wiedza.
    Jak jest wg naszego polskiego prawa - czy mozna w sposob bezposredni placic
    podatki od podatkow? Bo w jaki sposob jest narzucony VAT na paliwo? 22% od
    (cena paliwa netto + oplata paliwowa + akcyza), czyli de facto placimy
    rowniez 22% podatku od dwoch podatkow. Czy to jest zgodne z prawem?
    --
    Olleo

  • 2. Data: 2005-09-27 21:37:53
    Temat: Re: paliwo, VAT, akcyza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Sep 2005, olleo wrote:

    > Jak jest wg naszego polskiego prawa - czy mozna w sposob bezposredni placic
    > podatki od podatkow?

    Jak widzisz - tak.
    Pewne wyłączenia (np. niepłacenie podatku dochodowego od większości
    podatków przy DG) są wyróżnieniem dla podatnika :] (wyłączone
    od uznania za koszt, a więc efektywnego opodatkowania dodatkowo
    podatkiem dochodowym są tylko podatek dochodowy i podatek od
    spadków i darowizn). Zasada zabraniająca płacenia podatku od
    podatków aby była skuteczna musiałaby być zapisana w Konstytucji !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)