  • 1. Data: 2004-10-06 06:11:12
    Temat: oprogramowanie OEM i koszty
    Od: "DanielR" <d...@N...pl>

    kupiliśmy do firmy jednocześnie
    12 Window-sów na licencji OEM:
    - 1x WinME (550PLN)
    - 1x Win98SE (480PLN)
    - 1x Win2k (610PLN)
    - 8x WinXP (8x 610PLN)

    chcielibyśmy to zaksięgować
    jak to wykonać??

    Są to 'wartości niematerialne i prawne',
    ale czy to jest jedna czy 12 'wartości niematerialnych i prawnych'??

    Jeżeli WinXP jest na 8 stanowisk (8 oddzielnych nośników CD z programem),
    czy traktować to jako jedną 'wartość niematerialną i prawną'??

    Jeżeli jest to jedna 'wartość niematerialną i prawną' to nie możemy tego
    puścić jednorazowo w koszty
    Ale jeżeli jest to 12 'wartości niematerialne i prawne' to mozemy wpuścic
    jednorazowo w koszty
    Jak to rozwiązać??

    Czy aby wpuścić w koszty wystarczy licencja na nośniku CD w wersji
    elektronicznej (doc)??

  • 2. Data: 2004-10-06 10:15:04
    Temat: Re: oprogramowanie OEM i koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, DanielR wrote:

    >+ kupiliśmy do firmy jednocześnie
    >+ 12 Window-sów na licencji OEM:
    [...]
> [...]
    >+ Jeżeli WinXP jest na 8 stanowisk (8 oddzielnych nośników CD z programem),
    >+ czy traktować to jako jedną 'wartość niematerialną i prawną'??

    A niby DLACZEGO ?
    Załóżmy nawet że wszystkie wymogi licencyjne są istotne dla
    określenia "zakresu" WNiP. No to ów OEM zostanie "związany"
    z konkretnym pecetem.
    Niech będzie.
    Wytłumacz mi, jak ów OEM będzie związany z INNYMI OEMami,
    że chcesz je traktować "łącznie" ???
    Mógłbym jeszcze rozumieć wątpliwości jakby to była "licencja
    masowa" (MOLP). Ale skoro to są *osobno nabyte*, *osobno
    uprawniające* oraz dające się *osobno sprzedać* (choćby
    z zastrzezeniem że "razem z komputerem") produkty... to ja
    mam trudność w dostrzeżeniu problemu :)

    >+ Czy aby wpuścić w koszty wystarczy licencja na nośniku CD w wersji
    >+ elektronicznej (doc)??

    ...bez dowodu nabycia ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-06 15:26:21
    Od: "DanielR" <d...@N...pl>

    > ...bez dowodu nabycia ? ;)

    jakiego dowodu nabycia??
    mam fakturę

  • 4. Data: 2004-10-06 22:04:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, DanielR wrote:

    >+ > >+ Czy aby wpuścić w koszty wystarczy licencja na nośniku CD w wersji
> [...]

    ...no jak widzisz SAMA licencja nie wystarczy ;) !
    IMHO - jeśli jest to jedyna i wg umowy wystarczająca postać
    "uprawnienia do korzystania z programu" to co miałoby być
    przeszkodą ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)