  • Data: 2008-05-22 15:58:02
    Temat: odnaleziona faktura
    Od: "Anax WRC" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    hej,
    znalazlem wlasnie fakture z poprzedniego miesiaca czyli kwietania. Niestety
    kwiecien mam juz zamkniety, podatki poplacone (KPiR,VAT,
    dochodowy,rozl.miesieczne). No i teraz pytanka:
    1)czy moge swobodnie te fakture wrzucic w koszty w maju i odliczyc VAT?
    tu sie opieram na ust.11 art 86 ustawy o podatku od towarow i uslug czyli:
    "
    11. Jeżeli podatnik nie dokona obniżenia kwoty podatku należnego w terminach

    określonych w ust. 10, może obniżyć kwotę podatku należnego w deklaracji
    podatkowej

    za następny okres rozliczeniowy."

    2)jesli ine moge (z jakiegokolwiek powodu) to czy moge ja wrzucic w koszty w
    kwocie brutto bez ewidencji VAT?

    3)jesli odpowiedz na pkt 2 jest pozytywna to czy sa ograniczenia co do
    ilosci czasu jaki uplynal od wystawienia faktury? np w grudniu znajde
    fakture ze stycznia i czy wtedy moge wrzucic ja do kpir w kwocie brutto?

    w kazdej powyzszej opcji omijam robienie korekty deklaracji. interesuja mnie
    metody bezkorektowe:)

    pzdr

    Anax