  • Date: Tue, 17 Dec 2002 09:20:23 +0100
    From: Andrzej Kłos <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: nowosci w VAT w praktyce

    Odebrałem telefon, miły głos zaprosił mnie do US z kompletem dokumentów
    dotyczącym zakupów (VAT) w związku z "nowelizacją" ust. VATowskiej. Miał
    być skontrolowany miesiąc październik a to w związku z żądaniem zwrotu
    VATu za ten miesiąc (sprzedaż krajowa 0%) - dla pamięci: kwota zwrotu
    nie może być większa niż kwota wynikająca z zapłaconych faktur.

    Przed drzwiami dziki tłum, chyba jest nas więcej. W środku 3 panie. I co
    one robią? Protokół kontroli, opis sposobu prowadzenia rejestru zakupów
    VAT i... spisywanie *każdej* faktury z danego miesiąca: numer faktury,
    data faktury, data wymaganej płatności, data zapłaty, numer wyciągu
    bankowego lub sprawdzenie wpisu "zapłacono gotówką". Panie jeszcze
    uśmiechnięte, ale widać, że już lekko zszarzałe na twarzy, mówią, że od
    trzech tygodni nic innego nie robią, tylko spisują.

    I problem, mam faktury płatne kartą: "proszę okazać dowód zapłaty
    czyli... dowód bankowy, że kwota faktury zeszła z konta". Nie mam
    (myślałem, że karta=gotówka). Czeka mnie jutro dziki tłum przed pokojem
    nr 17.

    PS. Jedyny pozytyw - wyciąg z mBanku nie wzbudził sprzeciwów (ten
    drukowany ze strony WWW). Zobaczymy za miesiąc.

    andy_nek