  • 11. Data: 2005-02-05 12:50:09
    Temat: Re: nie da sie wyliczyc podatku VAT
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Jarek Spirydowicz" <j...@k...szczecin.pl> napisał w
    wiadomości news:jareks-20DE7C.16182504022005@gigaeth-gw.news.tp
    i.pl...

    > Art. 85 IIRC.

    Art. 85.

    "W przypadku świadczenia przez podatnika usług, w tym w zakresie handlu i
    gastronomii,

    kwota podatku należnego może być obliczana jako iloczyn wartości dostawy i

    1) 18,03% - dla towarów i usług objętych stawką podatku 22%; [...]"

    A co z towarami ? Sprzedalem produkt nie usluge.

  • 12. Data: 2005-02-05 22:50:58
    Od: "BAH" <b...@c...pl>

    > A VAT mozna spokojnie wg jednego z ustanowionych sposobow wyznaczyc.
    > zreszta Kasy rejestrujace tak lizca
    >
    > netto = Netto(Bruto)
    > AVT = bruto - netto..

    liczą VAT (brutto)
    netto = brutto - VAT

    BAH
    PS.
[...]
    stawki:
    1) 18,03% - dla towarów i usług objętych stawką podatku 22%;
    2) 6,54% - dla towarów i usług objętych stawką podatku 7%;
    3) 2,91% - dla towarów i usług objętych stawką podatku 3%

  • 13. Data: 2005-02-07 07:57:55
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/5/2005 11:50 PM, Użytkownik BAH napisał:

> [...]
    > 2) 6,54% - dla towarów i usług objętych stawką podatku 7%;
    > 3) 2,91% - dla towarów i usług objętych stawką podatku 3%

    Oraz, a może przede wszystkim art. 15 rozporządzenia

    --
    gefragt

  • 14. Data: 2005-02-07 10:27:47
    Od: "pifpaf" <p...@i...pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cu777c$563$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Oraz, a może przede wszystkim art. 15 rozporządzenia

    To jest to. Teraz wszystko jest jasne. Chodzi oczywiscie o rozporzadzenie MF
    z dnia 27 kwietnia 2004 w spr. ... zasad wystawiania faktur. Paragraf 15.

    Pisze tam, ze jesli uzywamy cen brutto to podatek mozna liczyc w ten sposob:
    VAT = Wartosc brutto * 22 / 122

    Moj problem jest zatem rozwiazany. Zaplace, tak jak juz ktos proponowal, o 1
    gr wiecej podatku czyli 151,21 a nie 151,20

    Mam zatem

    838,50 zl brutto
    151,21 zl VAT
    687,29 zl netto

    Dzieki wszystkim

  • 15. Data: 2005-02-07 15:29:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Feb 2005, pifpaf wrote:

> [...]
    >+ Art. 85.
    >+
    >+ "W przypadku świadczenia przez podatnika usług, w tym w zakresie
    ^^^^^^
    [...]

    >+ A co z towarami ? Sprzedalem produkt nie usluge.

    Zastanów się: a co to jest "usługa handlu" ?
    To nie ty jesteś niekonsekwentny, to ustawodawca...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)