    From: d...@l...net
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: net-biznes i DG - pare watpliwosci ;-)
    Date: 12 Dec 2006 14:32:20 -0800

    WItam serdecznie,

    Czytam, przegladam i wertuje ta grupe... ale nadal mam watpliwosci, bo
    sprawa jest dosc skomplikowana... Bede wdzieczny za ich rozwianie ;)

    Oto zacznijmy od poczatku ;)

    Jest sobie domena - wlasnosc prywatna. Kupilem ja dwa lata temu na
    wlasne nazwisko.
    Stworzylem portal, na ktorym moga rejestrowac sie uzytkownicy.
    Rejestracja jest platna - sms za okreslona kwote poprzez system
    Platnosci.pl. System pobiera za nia prowizje i przysyla fakture na
    kwote prowizji za kazdy miesiac. Platnosci od uzytkownikow przychodza z
    systemu Platnosci.pl na moje konto, pomniejszone o prowizje, z
    czestotliwoscia jaka sam wybiore. Niektorzy z uzytkownikow prosza o
    rachunek za oplate rejestracjyjna.

    1. Chce zalozyc dzialanosc i rozliczac sie na kpir. W jaki sposob
    domena oraz stworzony przeze mnie portal dla uzytkownikow moga stac sie
    "wlasnoscia" mojej dg? Jak mozna wycenic taki portal? Czy w ogole
    musza? Jesli nie wpisze ich do EST. to czy przyszla oplate za
    przedluzenie domeny moge wrzucic w koszty?

    2. W jaki sposob moge udowodnic przychod, jakim sa oplaty przychodzace
    od uzytkownikow? Czy dokument-zestawienie transakcji od Platnosci.pl
    jest dowodem ksiegowym? Czy jako kup moge wpisac prowizje Platnosci.pl?
    Czy może od razu wpisac kwote, ktora przelewaja mi Platnosci.pl na
    moje konto, pomniejszona o prowizje jako przychod i już nie
    uwzgledniać faktury za prowizje?

    3. Jak moge wystawic rachunek pojedynczej osobie, ktora zaplacila np. 5
    zl? Jesli za dowod ksiegowy przyjme zestawienie transakcji z
    Platnosci.pl, to ta kwota jest juz raz ujeta jako przychod, a rachunek
    spowodowlby, ze bedzie podwojnie opodatkowana?

    4. Platnosci.pl przelewaja mi zarobione pieniadze zgodnie z moja
    dyspozycja - raz w miesiacu, raz na kwartal itp. Faktura za prowizje
    przychodzi co miesiac. Zestawienie transakcji - wplat uzytkownikow
    portalu też co miesiac. Czy przychod musialbym ksiegowac co miesiac na
    podstawie zestawienia czy zgodnie z rytmem przelewow na moje konto?

    Sorki ze takie dlugie... ale watpliwosci sa moim zdaniem dosc ciekawe
    ;-)