  • Data: 2009-02-27 09:44:50
    Temat: metoda obliczania podatku - wpolne rozliczanie
    Od: "owp" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Ponieważ w tym roku pierwszy raz mogę się rozliczyć wspólnie z żoną (ma DG)
    i wychodzą mi duże oszczędności, mam w związku z tym pewne wątpliwości.
    Jak się to wylicza na papierze (bo na razie wyliczałem za pomocą programu) ?
    Czy najpierw sumuje się dochody, a potem odlicza wspólne kwoty wolne,
    ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, czy najpierw odlicza każdy, a potem
    sumuje i dzieli? :-)
    Chodzi mi o to, czy jak np druga osoba ma dochód 0zł, albo stratę, to kwota
    wolna przepada, czy "przechodzi" na małżonka ? A ubezpieczenie ? Bo wtedy
    jest istotne czy w działalności wpisujemy zus co miesiąc, czy tylko w
    rocznym picie...

    Z innej beczki - pracuję w 2 firmach na etat, czy koszty mam wpisać takie
    jakie mi wypisali na pitach, czy takie jak ustawa mówi o 2 miejscach pracy i
    zamieszkaniu w innej miejscowości (ponad 2500) ?
    Jeszcze jedno - czy składka na ub. zdrowotne wpisywana przez pracodawcę na
    pit-11 to jest kwota do odliczenie, czy trzeba sobie wyliczyć te 7,75% ?

    Pozdrawiam
    owp