  • 1. Data: 2004-11-29 09:29:18
    Temat: likwidacja firmy, remanent od strony praktycznej
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam. Proszę o praktyczne
    podejście do tematu, gdyż są na
    ten temat różne opinie.
    Prowadzę działalność usługową,
    informatyczną, od trzech lat,
    chcę zlikwidować firmę, na
    stanie zostały mi składniki majątkowe
    nie kwalifikujące się do wyposażenia,
    ani środków trwałych, wartość poniżej
    800 zł brutto (przyjmijmy).
    Czy jestem zobowiązany umieścić składniki
    te nie będące towarami (komórka, fax-modem,
    telefon stacjonarny itp.) w remanencie
    likwidacyjnym na potrzeby VAT i Pod.Doch.,
    i odprowadzić od nich należny podatek,
    czy wykazać remanenty zerowe.
    Proszę o odpowiedź i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-11-29 15:38:03
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    subiektywnie: tak powinny być uwzględnione w wartościach nabycia.

  • 3. Data: 2004-11-29 17:34:40
    Od: m...@p...onet.pl

    > subiektywnie: tak powinny być uwzględnione w wartościach nabycia.

    a jeżeli okres ich używania był krótszy niż
    12 miesięcy, co wtedy
    podrawiam --makbed--

  • 4. Data: 2004-11-29 21:05:51
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > a jeżeli okres ich używania był krótszy niż
    > 12 miesięcy, co wtedy
    > podrawiam --makbed--

    IMHO nie ma znaczenia, cokolwiek ci zostaje, wykazywane jest w cenie
    nabycia. Moze warto przed likwidacja caly ten osprzet sprzedac komus na
    fakture?

    pozdrawiam,

    Plissken