  • 1. Data: 2008-01-10 19:42:04
    Temat: likwidacja Dg - a srodek trwaly sam. osobowy ??
    Od: Rafal <r...@p...net>

    Witam

    pytanko takie, z dniem 30 listopada zamknalem DG
    na stanie mialem amortyzowany samoch. osobowy ( nie byl vat odliczany,
    zakup na odstawie umowy z osoba prywatna)

    wartosc samoch. w dniu zamkniecia 1200zł

    pytanie teraz takie czy musze jakies ruchy wykonywac, czy zdniem 30
    listopada zaznaczyc tylko likiwdacje srodka.. czy nic nie musze robic ???
    ( czy cos robic pod wzgledem podatkowym... )
    a przy okazji, musze go przerestrowywac na "siebie" z firmy ?
    ( jednosobowa DG )??

    jak znajde kupca teraz, to moge srzedac na podstawie umowy kupna
    -sprzedazy czy Fakture musze wystawic jako DG ?? przeciez juz nie moge bo
    nie mam DG... ???

  • 2. Data: 2008-01-10 22:29:19
    Temat: Re: likwidacja Dg - a srodek trwaly sam. osobowy ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Jan 2008, Rafal wrote:

> [...]
    >
    > wartosc samoch. w dniu zamkniecia 1200zł
    >
    > pytanie teraz takie czy musze jakies ruchy wykonywac, czy zdniem 30 listopada

    Jaką "likwidację"???

    > czy nic nie musze robic ??? ( czy cos
    > robic pod wzgledem podatkowym... )

    Właśnie to ostatnie trzeba robić - przechowywać ewidencję środków
    trwałych :)

    > a przy okazji, musze go przerestrowywac na "siebie" z firmy ? ( jednosobowa
    > DG )??

    Moment, moment.
    Do rejestracji AFAIR podaje się *osobą* (fizyczną lub prawną), która jest
    właścicielem pojazdu. Na *kogo* go masz zarejestrowanego? :O

    > jak znajde kupca teraz, to moge srzedac na podstawie umowy kupna -sprzedazy
    > czy Fakture musze wystawic jako DG ??

    O to to :)

    > przeciez juz nie moge bo nie mam DG...

    Nie, nie będzie *zarejestrowanej DG w rozumieniu przepisów o prowadzeniu
    DG*.
    Ale sprzedaż byłego ST (przez 6 lat od zamknięcia) jest przychodem z DG
    w rozumieniu podatku dochodowego.
    A w rozumieniu podatków (tak dochodowego, jak i VAT) "DG" stanowią różne
    czynności, niekiedy nie wymagające rejestracji (dla VAT jest taki pokazowy
    przykład w postaci najmu, który wg żadnej innej ustawy DG nie stanowi).

    > ???

    No co, grupowicze kiedyś doliczyli się bodaj 8 różnych *ustawowych*
    definicji DG :)
    Jak się pisze "DG", to trzeba dodać "w rozumieniu ustawy [...]" na
    przykład, bo inaczej nie wiadomo o ktore chodzi :]

    pzdr, Gotfryd