  • 1. Data: 2004-02-02 15:05:17
    Temat: lekko pilne: stawki ryczaltu podatkowego za grudzien 2003
    Od: "Software-TEAM" <s...@w...pl>

    lekko pilne: stawki ryczaltu podatkowego za grudzien 2003

    Witajcie,
    Mam dosyc pilne pytanie; chodzi o stawki podatku ryczaltowego na grudzien
    2003. Prowadze dzialalnosc gospodarcza od grudnia "uslugi informatyczne" i
    nie wiem jakie stawki ryczaltu obowiazywaly w tym miesiacu jeszcze. Nowa
    ustawa wchodzi / weszla z dniem 1 stycznia 2004 gdzie sa stawki:
    <stawki>
    20%
    17% - tu podlegaja uslugi informatyczne czyli podatek 17%

    <ustawa>
    2) 17 % przychodów ze owiadczenia usług:
    a) reprodukcji komputerowych nooników informacji (PKWiU 22.33.10),
    h) doradztwa w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 72.1), w zakresie
    oprogramowania (PKWiU 72.2), przetwarzania danych (PKWiU 72.3),
    </ustawa>

    8,5%
    5,5%
    3,0%
    </stawki>

    natomiast gdzies znalazlem ze obowiazywaly stawki
    <stawki>
    8,5% - tu znalazlem ze podlegaly kiedys uslugi informatyczne (ale to z konca
    roku 2002)
    5,5%
    3,0%
    </stawki>

    przynajmniej jeszcze w 2002 roku, ale nie moge znalezc informacji jak to
    bylo w roku 2003, a w szczegolnosci w grudniu.
    Na stronie MF jest ustawa:
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?dzial=133&id=12289 ktora weszla z dniem 1
    stycznia 2004 ale nie wiem jak powinienem sie rozliczyc za grudzien.

    <pytanie>
    Moze ktos jest w podobnej sytuacji? Jaki podatek ryczaltowy byl za grudzien
    2003 dla uslug informatycznych?
    </pytanie>

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-02-02 16:23:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004, Software-TEAM wrote:

    >+ lekko pilne: stawki ryczaltu podatkowego za grudzien 2003

    UWAGA: piszę "z głowy czyli z niczego". Poczekaj aż ktoś potwierdzi,
    ale CHYBA się nie mylę: oglądałem "temat" na początku 2003 roku.
    [...]
    >+ 17% - tu podlegaja uslugi informatyczne czyli podatek 17%

    AFAIK w 2003 też tak było.
    [...]
    >+ natomiast gdzies znalazlem ze obowiazywaly stawki
    >+ <stawki>
    >+ 8,5% - tu znalazlem ze podlegaly kiedys uslugi informatyczne (ale to z konca
    >+ roku 2002)

    Nie. AFAIR w 2002 roku "informatyki" NIE dało się prowadzić
    na ryczałcie. Pod ryczałt 8,5% dało się podciągnąć tylko mały
    podzbiór działalności informatycznej pt. "konswerwacja maszyn
    biurowych" :)

    [...]
    >+ Na stronie MF jest ustawa:

    Zajrzyj na isip.sejm.gov.pl - tam znajdziesz listę nowelizacji
    wprowadzonych w 2002 r (czyli obowiązujących w 2003 !).
    Polecam również niezawodnego googla: nie wiem czy zwróciłeś
    uwagę, ale on ma linki do własnego cache (czyli KOPII tekstów !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-02 18:51:25
    Od: "barbet" <barbet@USUN_TO_polbox.com>

    "Software-TEAM" <s...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > 2003. Prowadze dzialalnosc gospodarcza od grudnia "uslugi informatyczne" i

    Caly 2003 17%

    pozdr barbet