  • 1. Data: 2002-06-24 09:37:55
    Temat: kupno mieszkania - wynajmowanie - koszty
    Od: "RaV" <r...@s...pl>

    Jeżeli kupię mieszkanie na raty na 10 lat i później je wynajmę to czy mogę
    na PIT5 wykazywać raty i czynsz za to mieszkanie jako koszty?
    I czy jeżeli to mieszkanie nie jest wynajmowane (okres szukania chętnych do
    wynajęcia) to czy mogę także co miesiąc na PIT5 wykazywać te straty?

    Traktuję ten interes raczej jako inwestowanie na przyszłość (coś jak III
    filar) niż jako działalność z której teraz miałbym osiągać dochód, więc
    takie mieszkanie przez prawie 10 lat przynosiłoby stratę. Dobrze więc byłoby
    gdyby te straty można rozliczać z dochodem z podstawowego źródła - praca na
    etacie.

    --
    Z pozdrowieniami
    RaV