  • 21. Data: 2004-04-18 21:44:53
    Temat: Re: kratka-VAT
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    czeslaw <n...@d...slp.pl> napisał(a):

    > ... Ciekawi mnie tylko czy musze sie
    > zglaszac/rejestrowac w USkarbowym jesli nie odciagam VATu od paliwa.
    > Tego sie jeszcze nie doszukalem.

    Rejestracja w US nie ma nic wspólnego z VATem od paliwa,
    pozwala tylko zachować odpis VAT od rat leasingowych.

  • 22. Data: 2004-04-18 22:07:01
    Od: Borszczuk <c...@R...7Hi5.wfmh.org.pl.AND.7Hi5>

    czeslaw wrote:

    > Bardzo sluszna uwaga. Niemniej wydaje mi sie ze dobrze bedzie jak bedzie
    > w STrwalych przed 1 majem a do tego chyba powinien jezdzic. Czasem takie
    > duperele ratuja skore.

    Przeciez mozesz kupic samochod i go miec. A ze po zakupie rozmysliles sie,
    albo np. przekalkulowales i stwierdziles ze poki co nie bedziesz uzywal,
    to co? Przeciez mozesz go "kisic" - nie ma obowiazku sprzedazy nieuzywanego
    ST, uzywania posiadanych ST czy zakazu czynienia nietrafnych zakupow.

    > Ciekawi mnie tylko czy musze sie
    > zglaszac/rejestrowac w USkarbowym jesli nie odciagam VATu od paliwa.
    > Tego sie jeszcze nie doszukalem.

    Nie sadze. Rejestrowac trzeba jedynie umowy leasingowe, przy czym jesli masz
    ciezarowa-ciezarowke (czyli zgodna ze wzorem) to chyba nie musisz, bo i tak
    Cie zmiany w ustawie nie ruszaja. Ale to musialbym sprawdzic bo nie pamietam
    juz dokladnie.

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 23. Data: 2004-04-19 08:17:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Apr 2004, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    >+ >>+ Chodziło mi ochronę prawa do odliczania VATu od paliw.
    [...]
    >+ Ależ ja nie żądam nieobejmowania podatkiem VAT paliw.

    Kiedy ja nie widzę różnicy między "prawem do odliczania VAT"
    a "prawem do niepłacenia VAT" w kontekście "ochrony praw nabytych".
    VATu od paliwa KIEDYŚ NIE BYŁO. A teraz jest.
    No i jeśli twoja argumentacja "kiedyś mogłem odliczać VAT" ma
    być prawidłowa i praworządna, no to równie prawidłowa jest ta
    iż "kiedyś się go nie płaciło" !
    Niby co, fakt że podatek zmienia ci się w 2004 różni się jakoś od
    tego czy podatek zminił się w 1992 (czy kiedy to było) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 24. Data: 2004-04-20 16:55:34
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-19 00:07, Użytkownik Borszczuk napisał:
> [...]

    > to co? Przeciez mozesz go "kisic" - nie ma obowiazku sprzedazy nieuzywanego
    > ST, uzywania posiadanych ST czy zakazu czynienia nietrafnych zakupow.

    Ale jest obowiazek udowodnienia ze wydatek mial na celu przyniesienie
    prychodu wiec jak zwykle punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia a
    zwazywszy ze US ma zawsze racje - dmuchanie na zimne jest rzecza rozsadna.
    ---

  • 25. Data: 2004-04-20 17:56:58
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Zapomniałeś wspomnieć,że od nie używanych ST nie nalicza się amortyzacji.

  • 26. Data: 2004-04-21 10:29:49
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    pisarz wrote:

    > Zapomniałeś wspomnieć,że od nie używanych ST nie nalicza się amortyzacji.

    Cos wiecej na ten temat ?

    Boguslaw

  • 27. Data: 2004-04-21 14:52:19
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    > Cos wiecej na ten temat ?
    Ustawy o podatku dochodowym, artykuły dotyczące naliczania amortyzacji.
    Grupę czytają ludzie w temacie, może zacytują Ci kontretne paragrafy, ja
    jestem tylko "w temacie".
    Darek

  • 28. Data: 2004-04-21 22:04:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Apr 2004, pisarz wrote:
    [...bosz...]
> [...]
    >+ Grupę czytają ludzie w temacie, może zacytują Ci kontretne paragrafy, ja

    No to jako "człowiek w temacie" właśnie jesteś 'tym od zacytowania' :]
    FYI: kiedyś mi też kazali dokładnie to samo zacytować :] ("człowiek
    omylnym bywa"). No i przeczytałem sobie powoli i wyraźnie:

    "nie są używane *na skutek zaprzestania działalności*, w której
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    te składniki były używane"

    Jest jeszcze regulacja szczegółowa dla ST "używanych sezonowo" (ale
    działająca *w drugą stronę*, żeby dało się 'sprawiedliwie' wliczyć
    *całą* roczną stawkę w kilka miesięcy !)

    Czekamy na twój cytat :) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 29. Data: 2004-04-22 05:17:35
    Od: "pisarz" <q...@q...co>

    Powtarzam cytat, jestem tylko nędznym pisarczykiem programów i muszę znać
    temat, a od paragrafów są _znawcy_.

    > "nie są używane *na skutek zaprzestania działalności*, w której
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > te składniki były używane"
    co tu jeszcze komentować? masz jeszcze jakieś wątpliwości?

    > Jest jeszcze regulacja szczegółowa dla ST "używanych sezonowo" (ale
    > działająca *w drugą stronę*, żeby dało się 'sprawiedliwie' wliczyć
    > *całą* roczną stawkę w kilka miesięcy !)
    Wg paragrafów stoi (podatki i o rachunkowości), że jeśli ST jest używany
    sezonowo to _roczną_ amortyzację rozliczamy na miesiące używalności.

    > Czekamy na twój cytat :) !
    Nie doczekasz się, uważam, że trochę znam się na temacie, a paragrafy niech
    Ci zacytują _znawcy_: księgowi, doradcy (Maddy dlaczego milczysz?).

    Pozdrawiam
    Darek

  • 30. Data: 2004-04-22 10:05:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Apr 2004, pisarz wrote:

> [...]
    >+ > >+ jestem tylko "w temacie".
    >+
    >+ Powtarzam cytat, jestem tylko nędznym pisarczykiem programów

    Marudzisz. Napisałeś wyraźnie że od cytowania są "ludzie w temacie"
    i że ty "jesteś w temacie" ;) "komentowałem to co grupowicz napisał
    a nie to co chciał napisać bądź myślał że napisze" !

    >+ i muszę znać temat, a od paragrafów są _znawcy_.

    Hm... to ja nie jestem od paragrafów.
    Natomiast jakoś nie przemawia do mnie "znajomość tematu
    z trzeciej ręki", wybacz. Po tym co czasami GP wypisywała
    oraz USy i księgowi twierdzili warto czasami SAMEMU obejrzeć
    co jest w przepisach.

    >+ > "nie są używane *na skutek zaprzestania działalności*, w której
    >+ > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ > te składniki były używane"
    >+ co tu jeszcze komentować? masz jeszcze jakieś wątpliwości?

    Oczywiście. I nie wątpliwości a pewność.
    Trzeba ZAPRZESTAĆ DZIAŁALNOŚCI danego rodzaju. Jako mniemam
    z wszelakimi zewnętrznymi i formalnymi objawami tegoż.
    A nie *tylko* "przestać używać" *danego* *konkretnego* ST jak byłeś
    łaskaw napisać. Nie bez kozery pisałem iż popełniłem kiedyś ten
    sam błąd w rozumowaniu. I bosz ma rację prosząc o szczegóły ;)

    Przykład ?
    Niech będzie.
    Firma transportowa, jedna ciężarówka. Ciężarówka się psuje
    i stoi dwa miesiące "na warsztacie". Właściciel DG na ten
    czas wynajmuje ciężarówkę od kogo innego.
    ST (zepsuta ciężarówka) *zdecydowanie* używana nie jest (chyba że
    masz inną definicję "używania" - pytam (po dobroci ;)) czy należy
    za nią naliczyć amortyzację czy nie ?

> [...]
    >+ Wg paragrafów stoi (podatki i o rachunkowości), że jeśli ST jest używany
    >+ sezonowo to _roczną_ amortyzację rozliczamy na miesiące używalności.

    ...tak żeby można było objąć CAŁĄ amortyzację. Czyli tak, aby *można było*
    policzyć amortyzację za okres kiedy działalność NIE JEST prowadzona.
    Aby *pomimo* *faktycznego* nieprowadzenia działalności móc wliczyć
    w koszty roczną amortyzację.
    Oczywiście to jest OT - mi chodziło o zasadę: "dopóki prowadzimy
    działalność prowadzimy amortyzację" - dokładniej: *MOŻEMY prowadzić*
    (przymusu nie ma :], a od 2004r wolno przyjąć współczynnik amortyzacji
    o wartości 0 co pozwala *wybrać* sobie "nieamortyzowanie bez względu
    na przyczynę").
    Natomiast przepis *zabraniający* naliczania amortyzacji (a nie da
    się inaczej rozumieć twojego postu) dotyczy *tylko* zaprzestania
    "rodzaju działalności w której wykorzystywany jest dany ST".
    Zaprzestania na dobre.

    >+ > Czekamy na twój cytat :) !
    >+ Nie doczekasz się, uważam, że trochę znam się na temacie,

    FYI: ja też się tylko trochę znam: jakieś przepisy czasem
    czytam ;) mianowicie....

    >+ a paragrafy niech Ci zacytują _znawcy_: księgowi,

    ...pytać lateta....

    A właśnie. Ciekawym bardzo co ci napisze :)

    >+ Pozdrawiam
    >+ Darek

    wzajemnie :) - Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)