  • 1. Data: 2004-10-03 06:27:51
    Temat: konto firmowe - minimalizacja kosztów
    Od: "alfik" <a...@s...wp.pl>

    Do tej pory wyczytałem, że operacje obowiązkowe, to: ZUS i skarbówka oraz
    otrzymywane dochody z tytułu prowadzonej działalności.
    Czy jest coś więcej?

    Bo zakładam, że towary zakupione na firmę można kupować regulując środkami z
    dowolnego źródła, m.in. prywatnych kart i kont?

    (Chodzi o DG jednooosobową, płatnik VAT).

  • 2. Data: 2004-10-04 16:06:49
    Temat: Re: konto firmowe - minimalizacja kosztów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 Oct 2004, alfik wrote:

    >+ Do tej pory wyczytałem, że operacje obowiązkowe, to: [...]
    >+ oraz otrzymywane dochody z tytułu prowadzonej działalności.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    No, ustawodawca złagodził progi tak że w tej chwili "małej
    firmie" trudno je przeskoczyć :)
    15 kEU "od operacji"...

    [...]
    >+ Bo zakładam, że towary
    >+ zakupione na firmę można kupować regulując środkami
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    >+ z dowolnego źródła, m.in. prywatnych kart i kont?

    Acha. Towary kupujesz oczywiście "od ludności".
    No chyba że twoja ZAPŁATA *jednocześnie* *nie jest* *przychodem*
    dla twoich dostawców... ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-04 18:01:58
    Od: "alfik" <a...@s...wp.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Acha. Towary kupujesz oczywiście "od ludności".
    > No chyba że twoja ZAPŁATA *jednocześnie* *nie jest* *przychodem*
    > dla twoich dostawców... ;)

    Co masz na myśli pisząc od "ludności" - od osób fizycznych?!
    Chodzi mi o zwykły zakup materiałów eksploatacyjnych do komputera, może
    kiedyś zakup samego komputera w fimie sprzedającej komputer - wówczas też
    chciałbym płacić prywatnymi pieniędzmi, bo na koncie firmowym nie mam
    zazwyczaj środków na pokrycie płatności.

  • 4. Data: 2004-10-04 18:31:28
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    alfik <a...@s...wp.pl> napisał(a):

    > Co masz na myśli pisząc od "ludności" - od osób fizycznych?!
    A pomyśl ...
    ma na myśli Twój brak konsekwencji :-)

> [...]
    > chciałbym płacić prywatnymi pieniędzmi, bo na koncie firmowym nie mam
    > zazwyczaj środków na pokrycie płatności.

    Piszesz: "wyczytałem, że operacje obowiązkowe, to:
    ...otrzymywane dochody z tytułu prowadzonej działalności"

    a czymże jest Twoja zapłata za
    "materiały eksploatacyjne ... może sam komputer"
    dla firmy przedającej komuter jeśli nie dochodem z tytułu działalności ???

  • 5. Data: 2004-10-04 19:16:47
    Od: "alfik" <a...@s...wp.pl>

    Użytkownik " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > alfik <a...@s...wp.pl> napisał(a):
    > a czymże jest Twoja zapłata za
    > "materiały eksploatacyjne ... może sam komputer"
    > dla firmy przedającej komuter jeśli nie dochodem z tytułu działalności ???

    Oczywiście jest dla tej firmy dochodem.
    Ale nigdzie nie wyczytałem, że kupując papier do drukarki i płacąc przelewem
    muszę do tego celu uzyć drogiego (dosłownie) konta bankowego.
    Wystarczy, że f-ra jest na firmę.
    Dodam, że papier za 1-2 euro i limit jest zachowany... - oraz, że kupuję
    jako osoba fizyczna prowadzaca działalność gospodarczą 1-osobową

  • 6. Data: 2004-10-04 21:27:11
    Od: " nocnyMarek" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    No to zdecyduj się, przecież to nie ja napisałem:
    "Do tej pory wyczytałem, że operacje obowiązkowe, to: ...
    otrzymywane_dochody_z_tytułu_prowadzonej_działalnośc
    i." ;-P

    przy DG (nie PK(pełna księgowość)) nie ma rozgraniczenia kasy
    na pieniądze Twoje i firmowe.

  • 7. Data: 2004-10-04 22:22:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 4 Oct 2004, alfik wrote:
    [...]
    >+ Ale nigdzie nie wyczytałem, że kupując papier do drukarki i płacąc przelewem
    >+ muszę do tego celu uzyć drogiego (dosłownie) konta bankowego.

    Mea culpa. Zapomniałem zaakcentować że w przepisie NIE MA
    rozróżnienia dla przychodu i wydatku:

    ++++
    Art. 22. 1. Dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych
    z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za
    pośrednictwem rachunku bankowego przedsiębiorcy w każdym
    przypadku, gdy:
    ----

    Owszem, musiałbyś kupić DUŻO toneru żeby przekroczyć
    15 000 euro :), jak rozumiem - "nie grozi".

    Natomiast... czekaj... to ty chcesz dokonywać "względnie
    mało" operacji bankowych, tak ?
    I nie będziesz wydziwiał ;) że zestawienie operacji nie
    jest w kwiatki, posortowane po kontrahentach i kwotach
    operacji - bo tak chcesz, a nie "po terminie", tak ?
    I masz dostęp do Internetu, najwyraźniej ?

    To wytłumacz mi czy zapoznałeś się z ofertami banków
    internetowych - a jeśli tak to dlaczego mBank, Inteligo
    i co my tam jeszcze mamy są "drogie" ???

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-10-05 21:06:03
    Od: "alfik" <a...@s...wp.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    I masz dostęp do Internetu, najwyraźniej ?

    > To wytłumacz mi czy zapoznałeś się z ofertami banków
    > internetowych - a jeśli tak to dlaczego mBank, Inteligo
    > i co my tam jeszcze mamy są "drogie" ???

    Mam firmowe w mbank.
    Ale mimo to uważam, że firmowe konta są ciągle drogie, np. w mbank przelew
    po 1 zł i karta 3.5 miesięcznie to znacznie drożej, niż na moim koncie
    prywatnym, gdzie mam odpowiednio 0 i 1.
    Oferta bankow internetowych staje się z roku na rok coraz droższa,
    systematycznie rosną drobne prowizje.

  • 9. Data: 2004-10-06 08:25:58
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/5/2004 11:06 PM, alfik wrote:

> [...]
    > prywatnym, gdzie mam odpowiednio 0 i 1.
    > Oferta bankow internetowych staje się z roku na rok coraz droższa,

    Konta firmowe są drogie, bo banki wiedzą, że takie konto zazwyczaj
    musisz posiadać, podobnie jak z niego korzystać.

    Ostatnio jeden z moich znajomych miał taki przypadek, że jakis czas temu
    wpłacił zaliczkę za samochód 1000 zł, potem resztę dopłacił przelewem.
    Przekroczył limit transakcji gotówkowych z kontrahentem, wszystko sie
    zamotało i miał sprawę w sądzie grodzkim o złamanie uks. Z powodu
    głupiej zaliczki w kwocie 1000 zł dostał prawomocny wyrok i został
    kryminalistą.

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2004-10-06 12:15:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Catbert,

    Wednesday, October 6, 2004, 10:25:58 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > zamotało i miał sprawę w sądzie grodzkim o złamanie uks. Z powodu
    > głupiej zaliczki w kwocie 1000 zł dostał prawomocny wyrok i został

    Zaraz - spokojnie. Sądy grodzkie zajmują się wykroczeniami a nie
    przestępstwami. Kryminalistą jeszcze nie został.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl