  • 1. Data: 2002-10-15 18:46:40
    Temat: komputer a podatek
    Od: "maiesky" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy nauczycielka informatyki kupując komputer może sobie ten koszt odliczyć
    od podatku? Jeśli tak to ile- całość? Kto moze to uczynić?
    Za wszelka pomoc bardzo dziekuje
    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 2. Data: 2002-10-15 21:25:36
    Temat: Re: komputer a podatek
    Od: "Anonim Aboracensis z Yorku" <a...@w...pl>

  • 3. Data: 2002-10-15 23:05:07
    Od: "dudu" <d...@n...poczta.onet.pl>

> [...]
    odliczyć
    > od podatku? Jeśli tak to ile- całość? Kto moze to uczynić?

    Odliczeniu od podatku podlegają wydatki poniesione na zakup przyrządów i
    pomocy naukowych (m. in. komputera) bezpośrednio związanych z wykonywanym
    zawodem i wykonywaną praca.
    Można odliczyć 19 proc. poniesionych wydatków, nie więcej jednak niż 433,20
    zł co odpowiada wydatkowi 2280 zł.
    Wysokość odliczenia ustala się na podstawie faktury wystawionej wyłącznie
    przez podatnika podatku od towarów i usług, nie korzystającego ze zwolnienia
    od tego podatku, lub dowodu odprawy celnej (istnieje więc szczególny
    obowiązek dokumentowania).
    Możliwość skorzystania z ulgi maja tylko pracownicy, tj. osoby zatrudnione
    na podstawie umowy o pracę, osoby zatrudnione na podstawie stosunku
    służbowego, spółdzielczego, pracy nakładczej i członkowie rolniczych
    spółdzielni.
    pozdr
    dudu

  • 4. Data: 2002-10-16 17:23:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    dot. odliczenia wydatków na komputer przez nauczycielke informatyki...

    Użytkownik Anonim Aboracensis z Yorku napisał:
    > z tego co wiem , kiedys mogl uczeń:> a teraz tego pani nie odpisze :>

    Czy słowo "brednie" nie jest odpowiednie? Ktos się na nie kiedys
    pobruszał. Ale jak to nazwać inaczej?

    Dudu napisał juz wszystko co nalezy, więc nie będe powtarzać.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl