  • Data: 2002-04-21 18:11:43
    Temat: kasa i memoriał
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam mała zagwozdkę. Czy w ciągu roku można zmienić sposób zaliczania
    wydatków w koszty z kasowego na memoriałowy - księga przychodów i
    rozchodów.
    Sytuacja jest o tyle nie przyjemna, że metoda kasowa nie była uzgodniona z
    klientem przez biuro rachunkowe (wyjasnienie kobitki z biura - zawsze tak
    robimy i nikt nie miał zastrzeżeń), i "wylazła" przypadkiem, kiedy
    wynegocjował z podwykonawcami dłuższe terminy płatności i nagle w marcu nie
    miał _żadnych_ kosztów i wpadł w 40% podatek.
    Zabrał papiery z tego biura i przyszedł po radę.
    Ale moim zdanie nie mozna metody kasowej zmienić na memoriałową w ciągu roku
    podatkowego.
    Oczywiście, motoda kasowa dotyczyła tylko kosztów, przychody były księgowane
    memoriałowo.

    Czy da się to jakoś odkręcić? Korekta operacji w księdze od początku roku?

    Pytanko drugie - na jakim konkretnym przepisie opiera sie kasowa metoda
    uznawania kosztów? Nigdy w życiu jej nie stosowałam i jakoś nie mogę
    znaleźć podstawy prawnej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk