  • 11. Data: 2004-04-16 14:35:29
    Temat: Re: jak to jest z tym vatem?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój> napisał w
    wiadomości news:16042004.11E2C990@budzik61.poznan.pl...
    > Użytkownik bosz b...@u...agh.edu.pl ...

    > Tak jak napisałem, o ile nic się nie zmieniło w nowej ustawie to:
    > jak rozpoczynasz DG, nie musisz być od razu VATowcem, mało tego, zgodnie
    > ustawą jesteś zwolniony. I teraz jeżeli rozpoczniesz DG i nie wejdziesz
    na
    > VAT to możesz dobrowolnie wejść dopiero od początku nowego miesiąca

    Ja z art 14.2 starej ustawy wywnioskowałem co innego.
    Jeśli w danym roku ROZPOCZĄŁEŚ,
    to nie możesz ZREZYGNOWAĆ dobrowolnie..
    Chyba, że przed rozpoczęciem wykonywania
    czynności zgłosisz taką chęć, albo dopiero jak przekroczysz obrót.

  • 12. Data: 2004-04-16 14:42:42
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > to nie możesz ZREZYGNOWAĆ

    ze zwolnienia

  • 13. Data: 2004-04-17 07:15:14
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Dnia 4/16/04 10:01 AM, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...ani mnie nie wkurzaj. Muszę jeszcze czytać nową ustawę o VAT...

    hihihi - ja też - to może jakoś się podzielimy :))))

    pozdrawiam
    --
    Wojciech Ratymirski

  • 14. Data: 2004-04-17 08:35:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik cef c...@i...pl ...

> [...]
    > Chyba, że przed rozpoczęciem wykonywania
    > czynności zgłosisz taką chęć, albo dopiero jak przekroczysz obrót.

    Hmmm, to co napisałem wynikało z mojego doświadczenia - przechodziłem w
    2002 r na VAT, DG była prowadzona od dawna, co prawda przed przejsciem na
    VAT jakiś czas zawieszona. Rezygnowałem ze zwolnienia od kwietnia i
    pamiętam że byłem uczulany aby złożyć VAT-R jeszcze w marcu.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 15. Data: 2004-04-17 08:58:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, Budzik wrote:

    >+ Użytkownik cef c...@i...pl ...
    [...]
    >+ > Jeśli w danym roku ROZPOCZĄŁEŚ,
    >+ > to nie możesz ZREZYGNOWAĆ dobrowolnie..
    [...]
    >+ 2002 r na VAT, DG była prowadzona od dawna

    No i tu jest różnica: po podjęciu DG można sobie "zmienić
    VATowość" :), ale po 3 latach. To co piszesz:

    >+ pamiętam że byłem uczulany aby złożyć VAT-R jeszcze w marcu.

    ...dotyczy właśnie "działającego" DG (zacznie lub przestanie być
    podatnikiem od następnego miesiąca), ale nie jest możliwe u rozpo-
    czynającego DG !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 16. Data: 2004-04-17 21:20:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news s...@s...com.pl ...

    > No i tu jest różnica: po podjęciu DG można sobie "zmienić
    > VATowość" :), ale po 3 latach.

    OK, zrezygnować z bycia VAT tak, ale wątek dotyczył przejscia na VAT.

    > ...dotyczy właśnie "działającego" DG (zacznie lub przestanie być
    > podatnikiem od następnego miesiąca), ale nie jest możliwe u rozpo-
    > czynającego DG !

    Tu również pisałem o przejściu na VAt (o zrezygnowaniu ze zwolnienia), bo
    tego dotyczyło pytanie.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")