  • 1. Data: 2010-10-19 15:35:46
    Temat: jak rozliczyć VAT z Czech bez EURO-NIP
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    No właśnie,
    w serwisie pixmac kupiłem 2 zdjęcia,
    a że nie mam EURO-NIPu to doliczyli mi VAT 20% i takie otrzymałem faktury.

    Jak rozliczyć taki zakup, co trzeba zrobić?

    --
    grzegorz

  • 2. Data: 2010-10-20 19:12:16
    Temat: Re: jak rozliczyć VAT z Czech bez EURO-NIP
    Od: "grzegorz" <g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl>

    Użytkownik "grzegorz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
    > No właśnie,
    > w serwisie pixmac kupiłem 2 zdjęcia,
    > a że nie mam EURO-NIPu to doliczyli mi VAT 20% i takie otrzymałem faktury.
    >
    > Jak rozliczyć taki zakup, co trzeba zrobić?

    Naprawdę nikt nie wie jak zaksięgować taką fakturę?
    Czy normalnie jak każdą polską czy trzeba zrobić jakąś F. wewnętrzną?
    --
    grzegorz

  • 3. Data: 2010-10-20 21:26:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    grzegorz w <news:4cbf3fb5$1@news.home.net.pl>:

    > Naprawdę nikt nie wie jak zaksięgować taką fakturę?

    Teraz pytasz jak zaksięgować, a wcześniej pytałeś jak rozliczyć.
    Drobna różnica...

    ATSD to wróżki maja wolne, a szklana kula pokazuje jedynie słowa "zdjęcie,
    faktura, VAT, za mało danych, za mało danych, za mało danych"

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-10-21 09:12:58
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2010-10-20 23:26, 'Tom N' pisze:
    > ATSD to wróżki maja wolne, a szklana kula pokazuje jedynie słowa "zdjęcie,
    > faktura, VAT, za mało danych, za mało danych, za mało danych"

    Faktura zakupowa z firmy zarejestrowanej w Czechach.
    Ja mam tylko Polski NIP więc dostałem fakturę na 100 zł + 20% VAT.

    --
    grzegorz

  • 5. Data: 2010-10-21 19:17:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    grzegorz w <news:4cc00433@news.home.net.pl>:

    > Faktura zakupowa z firmy zarejestrowanej w Czechach.
    > Ja mam tylko Polski NIP więc dostałem fakturę na 100 zł + 20% VAT.

    Może podam przykład:

    Ziutek ma _polski_ NIP, Fela ma _polski_ NIP, oboje kupili zdjęcie, oboje
    dostali fakturę 100+VAT, i Ziutek fakturę wyrzucił do śmietnika, Fela wpięła
    do segregatora.

    Wskaż co kierowało Felą.
    Załóż, że Ziutek i Fela nie cierpią na paranoję, tylko przestrzegają
    obowiązujących przepisów, oboje prowadzą KPiR+VAT...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-10-21 19:40:53
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

> [...]
    > Załóż, że Ziutek i Fela nie cierpią na paranoję, tylko przestrzegają
    > obowiązujących przepisów, oboje prowadzą KPiR+VAT...

    Ale on dalej nie wie, co powinien podać, zeby mu cokolwiek odpowiedzieć.
    To może mu ktoś napisze, co jest istotne: czy to był towar czy usługa,
    jaka u niego jest klasyfikacja tego itd itp

  • 7. Data: 2010-10-21 19:57:28
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

    W dniu 2010-10-21 21:40, cef pisze:
    > Ale on dalej nie wie, co powinien podać, zeby mu cokolwiek odpowiedzieć.
    > To może mu ktoś napisze, co jest istotne: czy to był towar czy usługa,
    > jaka u niego jest klasyfikacja tego itd itp

    No fakt, dalej nie wiem czy mam to zafakturowac najnowmalniej w świecie,
    tylko z VATem 20% czy w jakiś specjalny sposób. eh.
    --
    grzegorz

  • 8. Data: 2010-10-22 08:11:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Oct 2010, grzegorz wrote:

    > No fakt, dalej nie wiem czy mam to zafakturowac najnowmalniej w świecie,
    > tylko z VATem 20% czy w jakiś specjalny sposób. eh.

    Podpowiem: w .pl nie rozlicza się VATu.
    Nazwa jest myląca, to kategoria podatków, polski PTU powinien do niej
    pasować (znaczy "zdaniem ustawodawcy pasuje" :)).
    Ale odliczać VATu nie wolno, odliczać wolno tylko naliczony PTU.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2010-10-25 09:36:05
    Od: grzegorz <"g r z e g o r z [at] q u e s t [dot] pl">

> [...]
    > pasować (znaczy "zdaniem ustawodawcy pasuje" :)).
    > Ale odliczać VATu nie wolno, odliczać wolno tylko naliczony PTU.

    Nie wiele mi to daje.
    --
    grzegorz

  • 10. Data: 2010-10-25 09:47:32
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 25 Oct 2010 11:36:05 +0200, grzegorz <"g r z e g o r z [at] q
    u e s t [dot] pl"> wrote:

    >Nie wiele mi to daje.

    najlepiej wystap o nadanie Euro NIP i problemy sie skoncza. Bedziesz
    mogl otrzymywac faktury "bez obcego VAT". A sprawe tej faktury to
    zostaw jakiejs ksiegowej - sam sie nie mecz.

    --
    ThinkXtra