  • 1. Data: 2003-02-04 19:09:51
    Temat: fundusz urlopowy
    Od: "Łukasz Lis" <l...@p...onet.pl>

    Witam !

    Chciałbym zapytac skąd moge zaczerpnąć informacje na temat wysokości
    funduszu urlopowego na ten rok ??

    Łuaksz Lis

  • 2. Data: 2003-02-05 16:31:17
    Temat: Re: fundusz urlopowy
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Łukasz Lis" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b1p2vs$ojv$1@news.onet.pl...
    > Witam !
    >
    > Chciałbym zapytac skąd moge zaczerpnąć informacje na temat wysokości
    > funduszu urlopowego na ten rok ??

    jak masz poniżej 20 pracowników to nie płać.
    Wywieś na jakiejś tablicy ogłoszeń, lub daj do podpisu każdemu z
    pracowników, że od tego roku gówno a nie fundusz urlopowy pracownicy dostaną
    i "kuniec".
    Jak chcesz wiedzieć jaka to wartość mimo wszystko, to w ustawie o Zakładowym
    Funduszu Urlopowym jest podane jak liczyć, w zależności od rodzaju warunków
    i rodzaju pracownika, a Prezes Urzędy Statystycznego do 10 lutego ma Ci
    podać wysokość dwóch wynagrodzeń za 2002 r., Ty wybierzesz.

    pozdrawiam
    fart

  • 3. Data: 2003-02-06 20:31:13
    Od: "Łukasz Lis" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > Wywieś na jakiejś tablicy ogłoszeń, lub daj do podpisu każdemu z
    > pracowników, że od tego roku gówno a nie fundusz urlopowy pracownicy

    tzn nie ma obowiązku ??
    Lisek

  • 4. Data: 2003-02-06 21:26:38
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Łukasz Lis" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:b1ugj8$co$1@news.onet.pl...
    > dostaną
    >
    > tzn nie ma obowiązku ??
    > Lisek
    ---------------------
    Rzeczywiście w tym roku firmy mogą nie wypłacać świadczenia urlopowego .
    Wiola

  • 5. Data: 2003-02-06 22:18:36
    Od: "Łukasz Lis" <l...@p...onet.pl>

    > Rzeczywiście w tym roku firmy mogą nie wypłacać świadczenia urlopowego .
    > Wiola

    a moge zapytać na podstawie jakiego przepisu ??
    szukam tego dla mojego taty, który wsumie nie uwierzy mi .....przepis musi
    miec ;)

    Lisek

  • 6. Data: 2003-02-07 00:34:17
    Od: f...@p...onet.pl

    Witam, mozesz to znalezc na stronach rzeczpospolita.pl w archiwum, ponizej
    krotki fragment:
    Od 1 stycznia 2003 r. z.f.ś.s. obowiązkowo będą tworzyć pracodawcy
    zatrudniający 1 stycznia danego roku 20 lub więcej pracowników, pod warunkiem
    że zajmują oni co najmniej 20 pełnych etatów. Z kolei ci mający 20 lub nawet
    więcej pracowników, ale nie posiadający łącznie 20 pełnych etatów, nie będą
    musieli tworzyć funduszu, za to muszą wypłacać świadczenia urlopowe. Jednostki
    sektora finansów publicznych będą tworzyły - jak dzisiaj - fundusze,
    niezależnie od liczby pracowników. Pozostałych zwolniono z obydwu obowiązków:
    zakładania z.f.ś.s. i płacenia świadczenia urlopowego, pod warunkiem jednak,
    że odpowiednie postanowienie wprowadzą do u.z.p. lub regulaminu wynagradzania.
    Postanowienie takie może wyglądać następująco:
    Przykład:
    Na podstawie art. 4 ustawy z 4 marca 1994 r. o zakładowym funduszu świadczeń
    socjalnych (Dz. U. z 1996 r. nr 70, poz. 335 ze zm.) firma nie tworzy
    zakładowego funduszu świadczeń socjalnych ani nie wypłaca świadczeń urlopowych.

    pozdro. M

  • 7. Data: 2003-02-07 06:02:12
    Od: "fart" <a...@p...onet.pl>

    > a moge zapytać na podstawie jakiego przepisu ??
    > szukam tego dla mojego taty, który wsumie nie uwierzy mi .....przepis musi
    > miec ;)
    pozdrowienia dla Taty ........ stara dobra komunistyczna zasada: WIERZ I
    KONTROLUJ .... jest jak do tej pory najlepszym sposobem poruszania sie wśród
    mętów polskiego prawa i nie tylko :))))))
    pozdrawiam
    fart