-
1. Data: 2011-01-26 22:40:56
Temat: faktura zakupu ue - jak wprowadzic?
Od: RD <r...@g...com1>
Witajcie,
Wiem, że może nie do końca dobrze wybrałem grupę, ale nie wiem już
gdzie szukać informacji na ten temat.
Chciałbym dodać fakturę zakupu w EUR od dostawcy z UE do programu
Insert GT, w związku z czym mam parę dylematów, na które nie mogę
znaleźć wyjaśnienia.
Przykładowo:
- przelew dokonany 1 grudnia 2010, na kwote 1000pln = 200eur (załóżmy,
że tak), po kursie z mBanku (przelew SEPA) 4,15 (załóżmy)
- fakturę wystawiono 13 grudnia 2010, na kwotę 210eur
- towar otrzymałem 20 grudnia 2010
Teraz dodaję fakturę zakupu:
- liczona według cen netto w EUR
- kurs waluty średni z dnia 10-12-2010 (poprzedzający dzień wystawienia
faktury przez dostawcę - 10 to piątek, a 13 z faktury to poniedziałek) z
NBP 4,02 (załóżmy)
- domyślna cena w PLN, kurs średni z dnia (12 grudnia 2010 - program
automatycznie uzupełnia)
Jak dotąd dobrze?
Dodaję płatność (przelew -> dodanie operacji bankowej):
- Kontrahent LTD., wypłata z rachunku z 1 grudnia 2010
- Numer rachunku (właśnie! - do wyboru mam w tym oknie numer rachunku
dostawcy i swój.. logicznie byłoby z mojego wypłata, ale z drugiej
strony, wypłata NA dostawcy...)
- Waluta rozliczenia - EUR, kurs waluty - średni? zakupu? z dnia? 1, 10,
13, a może 20 grudnia?
Co dalej ... ?
Proszę o pomoc
Pozdrawiam,
Rafał