  • 1. Data: 2003-02-11 12:32:45
    Temat: faktura exportowa?
    Od: "Jarek" <j...@b...gnet.pl>

    witam wszystkich,

    Podjalem wspolprace z firma w Holandi na przetwarzanie plikow. Usluge wykonuje w
    Polsce a przerobione pliki wysylam za posrednictwem internetu. Moje pytanie:
    Jak mam wystawic fakture?
    Prawdopodobnie nie bedzie to faktura exportowa bo usluga wykonywana jest w
    Polsce. Fizycznie towaru nie mam , ktory moglbym wyslac prze granice ze
    wszystkim formalnosciami (SAD itd). Cy VAT tez doliczam do tej faktury?
    Bardzo proszę o pomoc.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2003-02-12 13:39:40
    Temat: Re: faktura exportowa?
    Od: bromden <b...@g...pl.no.spam>

    usluga jest wykonana w polsce, wiec nie jest to eksport,
    fakture wystawiasz z 22% stawka ptu,
    twoj kontrahent moze pozniej starac sie o zwrot vat'u
    na podst tego rmf:
    http://www.rp.pl/prawo/doc/vat1003.html

    *ale*
    moze uda ci sie podciagnac usluge pod "przetwarzanie danych"
    zgodnie z par. 64. pkt. 2. lit. e. tego rmf:
    http://www.rp.pl/prawo/doc/PODATKI2003/rvat2003.html
    (jako cya przyda sie odpowiednio sformulowana umowa i
    opowiedni zakres dzialalnosci)

    (cya = cover your ass)

    --
    bromden[at]gazeta.pl