  • 11. Data: 2005-03-16 22:06:50
    Temat: Re: faktura VAT , nieco lamerskie pytanie
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Eee, żeby uniknąć kasy to już lepiej trzy razy obiec chałupę na
    > golasa o północy przy pełni księżyca.

    W lewo, czy w prawo?

  • 12. Data: 2005-03-17 10:26:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <2...@n...pisz.tu>,
    Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu> wrote:

    > W lewo, czy w prawo?

    Zależy na której półkuli jest chałupa.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2005-03-18 09:18:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 16 Mar 2005, Jan Kowalski wrote:

    >+ >>+ A co do sprawy (przypuszczam - nie znam kontekstu) - jeżeli "grozi"
    >+ >>+ kasa, to może lepiej wystawiać faktury?
    >+ > A w pozostałych przypadkach... faktura coś zmieni ? :)
    >+ Nie sprzedając nic z natury rzeczy osobom fizycznym, będąc płatnikiem
    >+ vat, sprzedając "ponad normę" bez faktur, bo "nie chcą"

    Moment, moment.
    Jaką "normę" ???

    A jak się sprzedaje OF to (nie licząc innych ew. specyficznych
    zwolnień[1], zdaje się jest całe jedno dla usług) fakturze "nic do tego".

    Jak kupuje przedsiębiorca to MUSISZ wystawić fakturę. Tak
    stanowi ustawa. Czyli jak NIE wystawiasz f-ry to NIE sprzedajesz
    przedsiebiorcy - sprzedajesz konsumentowi.
    A przynajmniej tak uznałeś nie wystawiając faktury.
    Niemniej również *wystawiając* fakturę konsumentowi nic nie
    zmienisz (nie licząc tego zwolnienia [1] czyli 50/20) !
    Coś nie tak... ?
    :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd