  • 11. Data: 2006-03-28 18:04:13
    Temat: Re: dłuznik
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Mar 2006, it was written:

    enia.asp

    > Tylko piszą, mogliby podstawę prawną tego podać. Wg mojej wiedzy od "zawsze"
    > było 3 lata.

    Owszem, ale to dotyczy roszczeń innych od... sprzedaży w DG!
    I wszelkich innych umów, dla ktorych "przepis szczególny stanowi
    inaczej".
    Tu uwaga: "sprzedaż" w rozumieniu KC to nie to samo, co np. "sprzedaż"
    w rozumieniu VAT - IMVHO usługa NIE JEST sprzedażą wg KC, czyli
    mowa wyłącznie o sprzedaży towarów później niestrawności
    się dostaje od próby poukładania co które słowo znaczy :>).

    +++ Kodeks Cywilny +++
    Art. 554. Roszczenia z tytułu sprzedaży dokonanej w zakresie
    działalności przedsiębiorstwa sprzedawcy, roszczenia rzemieślników
    z takiego tytułu oraz roszczenia prowadzących gospodarstwa rolne
    z tytułu sprzedaży płodów rolnych i leśnych przedawniają się
    z upływem lat dwóch.
    ---

    Mi wychodzi czarno na białym iż okres przedawnienia nie
    musi być "symetryczny".
    Dwa lata dla sprzedawcy, ale mogą być trzy lata dla kupującego.
    Głowy nie dam, bo dawno to było jak nadążałem z czytaniem
    podobnych wątków na .prawo :]

    > Ale zaraz moze nasz najwyży autorytet

    Ty mi tu nie smaruj :]
    Ze mnie amator podatkolog w czystej postaci, zaczałęm DG i stwierdziłem
    że bez czytania ustaw się nie da :[
    A ile wpadek zaliczyłem to już google dobrze wie ;)
    Zajmuję się... czym innym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)