  • 11. Data: 2006-08-19 22:45:12
    Temat: Re: dg a alkohol na fakture
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    news:ec8480$h0l$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze mi się wydawało, że w Makro jest taniej.

    W cenach koncesyjnych trochę tak.
    W detalicznych jest drożej.

    >Skoro jest drożej, to w ogóle nie widzę sensu.

    Większość rzeczy w Makro jest droższa niż gdzie indziej.
    Tylko promocje i ich własne marki, względnie hurtowa spożywka czy chemia
    wychodzą nieco taniej.
    To nie Selgros, który jest od hipermarketów zazwyczaj tańszy.

  • 12. Data: 2006-08-20 07:39:06
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Chyba, że - w co wątpię - mają również zezwolenie na sprzedaż detaliczną.

    Eee chyba maja na 100% bo kupowalem nie raz na stoisku z alkoholami
    rozne alkohole i tylko si epani przy kasie pytala czy koncesja czy nie
    ;) A ja ze nie i dostawalem ;)

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 13. Data: 2006-08-20 12:30:47
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 19 Aug 2006 23:09:56 +0200, w <ec7un4$a8u$1@news.dialog.net.pl>,
    "bombardier" <b...@y...com> napisał(-a):

    > Witam
    >
    > czy prowadzac dg z zakresu sprzedazy oprogramowania,
    > moge kupowac sobie piwo w makro na fakture (1 skrzynka na miesiac) ?
    > firma jest jednoosobowa.

    Jeżeli chcesz kupować po niższej cenie (na alkohol masz dwie ceny) musisz mieć
    wpisany w dg handel alkoholom. Bez problemu kupisz za to po normalnej cenie.

  • 14. Data: 2006-08-20 12:56:13
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    "bombardier" <b...@y...com> napisał(-a):

    Jeżeli chcesz kupować po niższej cenie (na alkohol masz dwie ceny) musisz
    mieć
    wpisany w dg handel alkoholom. Bez problemu kupisz za to po normalnej cenie.

    Ale - z tego co zrozumialem - pytajacy chcial kupic po NORMALNEJ cenie (bez
    koncesji) - ale za to NA FAKTURE - nie jako towar handlowy (bo nie ma
    koncesji) - ale celem wrzucenia sobie w koszty reprezentacji.
    No i odmowiono mu.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2006-08-21 15:34:50
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 sierpnia 2006 00:41
    (autor Robert Tomasik
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ec8480$h0l$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Zawsze mi się wydawało, że w Makro jest taniej. Skoro jest drożej, to w
    > ogóle nie widzę sensu.

    jest taniej, a jak się kupuje na fakturę to jeszcze taniej. Ale! trzeba mieć
    koncesję. Inaczej nie sprzedadzą taniej niż taniej.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 16. Data: 2006-08-21 15:36:24
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    >W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 sierpnia 2006 00:41
    > (autor Robert Tomasik
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <ec8480$h0l$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > jest taniej,

    A to już zależy z czym się porównuje.
    Jak ze sklepem za rogiem to na pewno.

  • 17. Data: 2006-08-21 15:37:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 sierpnia 2006 00:20
    (autor bombardier
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ec82s5$dod$1@news.dialog.net.pl>):

    > chodzi mi o to ze babka powiedziala ze nie da mi faktury na to bo jest
    > faktura akcyza jakas potrzebna
    > co ona bredzi? przeciez ja to moge jako koszty reprezentacyjne tak?

    Nie akcyza, tylko koncesja na sprzedaż alkoholu. Alkohol jest
    koncesjonowany.

    Alkoholu chyba nie możesz w reprezentację.
    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 18. Data: 2006-08-21 15:40:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 20 sierpnia 2006 14:56
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ec9lhb$mrh$1@news.onet.pl>):

> [...]
    > (bez koncesji) - ale za to NA FAKTURE - nie jako towar handlowy (bo nie ma
    > koncesji) - ale celem wrzucenia sobie w koszty reprezentacji.

    Makro miewa czasami różne blokady. Mi np. nie chcieli sprzedać na FV towaru
    ze sprzedaży detalicznej (z uszkodzonych opakowań). Kupowałem jakiś towar i
    dorzuciłem taśmę klejącą z rozerwanego opakowania, która normalnie chodzi
    po tuzin a ta była 1 sztuka. I na kasie marudziła, że nie wolno.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 19. Data: 2006-08-21 17:06:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 21 sierpnia 2006 17:36
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ecck2o$2uc$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > A to już zależy z czym się porównuje.
    > Jak ze sklepem za rogiem to na pewno.

    A to już zależy z czym się porównuje.
    Jak z producentem przy zamówieniu kilku TIR-ów, to na pewno.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 20. Data: 2006-08-22 12:53:01
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Tristan napisał:

    > Alkoholu chyba nie możesz w reprezentację.

    dlaczego?