-
1. Data: 2003-11-07 14:38:07
Temat: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
Od: "Paweł Kozycz" <o...@g...pl>
Chcialbym dorzucic troche sugestii dotyczacych dodatkowych
ulepszen w usprawnianiu mechanizmów spoleczno-gospodarczych, a
przede wszystkim obywatelskich mechanizmów w kierowaniem rozwoju publicznego
(panstawowego). Chodzi o mozliwosci rozwoju wg potrzeb i mozliwosci
kazdego obywatela zainteresowanego wykorzystywaniem
demokratycznych mechanizmów w gospodarowaniu publicznymi wydatkami
i dochodami.
Nie chodzi mi o superprecyzyjną analizę każdego mojego słowa, ale o swoistą
burzę mózgów (a może konkretnych propozycje)na temat uwłaszczania każdego
obywatela-konsumenta w kierowaniu rozwojem w publicznym, społecznym,
państwowym, globalnym otoczeniu zależności administracyjno-ekonomicznych i
demokratycznych.
EKOLOGIA SPOLECZNO-EKONOMICZNA.
Proponuje podjęcie pewnych kroków administracyjno-ekonomicznych w stopniowym
wprowadzaniu sprawnego taniego, prostego sytemu obiegu
informacji o potrzebach, mozliwosciach kazdego z obywateli razem i
z osobna.
W wspólczesnej dobie nowoczesnego przeplywu informacji min.
finansowych, gospodarczych mozna bylo by zaproponowac system,
który da impuls wlasciwa -dodatkowa obok rynkowego nosnika
informacji (pieniadza) zachete kazdemu do wyrazenia swoich
pragnen, opinii w sposób jak najbardziej pragmatyczny (bliski
rynkowemu-tak jak zakup akcji-udziałów na wolnym rynku) przydatny do
efektywniejszego realizowania przedsiewziec publicznych.
Wzajemne amortyzowanie wydatków publicznych i prywatnych za pomoca
odpowiedniej instytucji obywatelskiej to glówne sedno mojej
propozycji, która mozna nazwac propozycja wprowadzenia systemu
bonów -darowizn obywatelskich- na przedsiewziecia, które byly by w
dalszym etapie "obróbki" w gestii planowania budzetowego
wybieralnych wladz demokratycznych (gminnych i wyzej)
Proponuje aby kazdy obywatel mial prawo do otrzymywania udzialu
wg: tzw minimum + wysokosci placonych podatków (tez odp. dla
przedsiebiorstw) w rozprowadzaniu bonów<coś w rodzaju wcześniej proponowanej
instytucji bonu oświatowego tylko,że w mojej propozycji o sensowniej szerszym
zakresie>-np.10 bonów o wartosci100zl- na przedsiewziecia publiczne. W tych
bonach (coś jakby jak w czekach) obywatel przedstawial by swoje sugestie komu
lub na co chce ten dany bon
czy bony przekazac wybranej przez siebie firmie, organizcji
panstwowej (np. przychodni lekarskiej) czy prywatnej (np.
fundacji).
Ów system bonów moze byc realizowany za pomoca systemu poczty,
poczty elektronicznej tez, innych systemów nosników informacji
elektronicznej i innej. Odpowiednio finansowany przez
przedsiebiorstwa zainteresowane w wydawaniu reklam na broszurach,
informatorach dolšczanych do bonów rozdawanych poprzez urzedy
obywatelom do dalszego przeprowadzania ów opisywanego przeze mnie
systemu, referendum bonowego.
Owe bony maja miec przede wszystkim wartosc informacyjna w sferze
buzetowej panstwa jak czeki(pieniadze, akcje) na wolnym rynku.
Oczywiscie wykorzystanie tych bonów bedzie mialo swój wplyw nie
tylko w sferze wydatków publicznych panstwowych
(min.elastyczniejszy rozdzial w sferze kierunków rozdzialu
pieniedzy miedzy powiat,gminy itd) zarazem rynkowych (krzywa Laffera-
ukazująca zależność oczekiwań konsumentów, obywateli w kwestii stosunku
wydatków publicznych do tzw.prywatnych na wolnym rynku) tym bardziej, ze
proponuje tu dodatkowo zastosowanie systemu wazonego liczenia udzialu
procentowego wartosci pienieznej przynajmniej
potencjalnie) w podejmowniu decyzji co do podnoszenia czy
obnizania podatków. Jezeli udzial procentowy bonów do realizacji
przedsiewziec bedzie przekraczal 50% to bedzie sygnalem (obywtele
beda wyraznie poinformowani w broszurach reklamowo-infirmacyjnych) dla wladzy
o checi obywateli do podwyzszenia udzialu wydatków publicznych kosztem sektora
prywatanego (odpowiednie podwyzszenie podatków)a jezeli nizszy niz
50% (obywatel wpisuje na bonie o rezygnacji w wciganiu tego bonu
do obrotu w wydatkach przedsiewzieciach publicznych)- o obnizce
wydatków.
Ów bony beda mialy za cel najbardziej mozliwie jak najbardziej
efektywne, najbardziej pro-obywatelskie wspieranie najbardziej
efektywnych pod wzgledem rozwojowym (wspieranie lokmotyw rozwoju
gospodarczego, cywilizacyjnego np.badania naukowe, rozwój
kosmonautyki itd), najbardziej popieranych przedsiewziec
publicznych na szczeblu lokalnym, panstwowym czy globalnym -
odpowienie umowy miedzynarodowe w odpowiednio efektywnym
transferze tych bonów.
Instynkt zycia, zyciowo interesujace sprawy (min.bezrobocie, pościg za nowymi
uzdrawiającymi lekami itd), beda determinowaly
obywatela do podejmowania decyzji w kierowaniu swoich udzialów (bonów) w
wspólnym kierowaniu przedsiewzieciami prorozwojowymi - bedzie to
swoisty zdrowy konkurs o swoje przyszle zdrowie i zycie. Kazdy
obywatel bedzie mial w swoich rekach (nie tylko u polityków) swoja
szanse, bezposredni udzial, czastke w kierowywaniu swoja
przyszloscia juz ne tylko na tzw.wolnym rynku ale szerzej
rozumianym rynku publicznym.
Udzial tego systemu bonów zajmowal by ok.10% budzetów publicznych
(panstwowych). Referendum wg sredniej wazonej w tym przypadku
mialo by wplyw w granicach plus minus 5%. Przedsiebiorstwa
panstwowe (min. powiaty, gminy itd), prywatne "bily by sie " o
wsparcie z tego sytemu, co i tak w ostatecznosci zawsze bedzie sie
konczylo na procedurze przetargowej -a wiec dana koncepcja
popierana przez firme moze wygrac ale w kwestii realizacji bedzie
musiala stawac w równym szeregu z inymi kandytami na realizacje
danej propozycji prorozwojowej.
-GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS, INFORMATION -
IN MORE ACCESSIBLE WAY
-taxreferendumsurveymoneysystem
-TAXREFERENDUM to GIVE MORE CHANCE TO USE MORE PRACTICALLY
PEOPLEVOTES AND OPINIONS FOR ALL KIND OF ENTERPRISES
-IT SHOULD BE FURTHER WORKED OUT a SYSTEM FOR FOR EVERYONE, WHO
WANT TO SHOW, WHERE HE OR SHE SEE CHANCE TO WORK OUT OWN
OPPORTUNITY, NEEDS
-SUSTAINABLE TOOL FOR the OPPORTUNITYSURVEYSYSTEM
-GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS, INFORMATION -
IN MORE ACCESSIBLE WAY
Pawel Kozycz 07.11.2003.Stargard Szczecinski
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
2. Data: 2003-11-07 14:48:38
Temat: Re: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>
3 x bzdury
-
3. Data: 2003-11-07 17:01:02
Temat: Re: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
Od: Catbert <v...@w...pl>
On 2003-11-07 15:38, Paweł Kozycz wrote:
> Chcialbym dorzucic troche sugestii dotyczacych dodatkowych
> ulepszen w usprawnianiu mechanizmów spoleczno-gospodarczych, a
> przede wszystkim obywatelskich mechanizmów w kierowaniem rozwoju publicznego
> (panstawowego).
Drogi Pawle!
Zanim zostaniesz premierem lub prezydentem i będziesz mógł to wszystko
zrealizować - zaproponuj coś tu i teraz, w kilku punktach.
Ucz sie też dyscypliny, bo jako przyszłemu politykowi będzie ona
niezbędna - dyscyplina polega m.in. na tym, by nie zabierać głosu tam,
gdzie niewielu Ciebie wysłucha - a tak jest tutaj, tu są np. podatki.
Jaką byś zaproponował np. podstawową stawkę VAT?
Co z ZUSem?
Jak chcesz np. zrestrukturyzować górnictwo - to są żywi ludzie i
czekają, nie na bony, tylko na to co ich spotka - co im proponujesz?
PZdr: Catbert, EHRM
-
4. Data: 2003-11-15 23:42:43
Temat: Re: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
Od: Paweł Kozycz<p...@w...pl>
Propozycja wprowadzenia systemu wniosków -bonów na przedsięwzięcia
publiczne.
Mówi się o niechęci obywateli do angażowania się do życia
publicznego. Uważam, że obywatel będzie miał większą ochotę
współuczestniczenia w podejmowaniu ważnych decyzji publicznych jeżeli
ten obywatel otrzyma sprawniejsze narzędzie do wymierniejszego
przekazywania swoich opinii, wniosków w sprawach publicznych
przedsiuęwzięć pro-rozwojowych interesujących tego obywatela.
Tak jak na wolnym rynku poprzez akcje, pieniądze, udziały itp.
kosument wyraża swoją opinię o przedsięwzięciach tak odpowiednio
wymierną możliwość, szansę wyboru powinienen mieć obywatel w
przekazywaniu swoich opinii, głosów w sprawach jego interesujących
przedsięwzięć publicznych.
Do sprawniejszego wyrażania owych głosów, opinii obywatelskich
proponuję instytucję wniosku-bonu na przedsięwzięcia publiczne.
Wzajemne amortyzowanie wydatków publicznych i prywatnych za
pomoca odpowiedniej instytucji informacyjnej, obywatelskiej (coś jak
jak instytucja wniosku wg kodeksu prawa administracyjnego) to główne
sedno mojej propozycji, którą można nazwać propozycją wprowadzania
systemu wniosków-bonów obywatelskich na przedsięwzięcia, które były
by w dalszym etapie "obróbki",selekcji w gestii planowania
budżetowego wybieralnych władz demokratycznych (gminnych i wyżej),
które jednak musiały by precyzyjniej rozliczać się, tłumaczyć się z
powierzonych im tych wniosków-bonów.
Dystrybucją wniosków-bonów mogły by się podjąć np. urzędy pocztowe
czy skarbowe -tu poprzez załaczanie wniosków-bonów do deklaracji
podatkowych (oczywiście owe wnioski będą wypełniane dobrowolnie).
Koszt dystrybucji tych wnisków przejeły by firmy, instytucje, które
zamieszczały by swoje informacje, reklamy do broszur informacyjnych
załącznych do tych wniosków-bonów. Dystrybucja wniosków-bonów
może wykorzystywać współczesne techniki przesyły informacji tak jak
np. w bankowości.
Proponuję aby każdy obywatel miał prawo do otrzymywania
odpowiedniego udziału w bonach wg: tzw minimum ilosciowego i wg
wysokosci placonych podatków, w rozprowadzaniu wniosków-bonów (coś
w rodzaju wcześniej proponowanej instytucji bonu oświatowego tylko,
że w mojej propozycji o sensowniej szerszym zakresie publicznych
wydatków-jest między czym wybierać) - np. po min. 10 wniosków-
bonów o wartosci100zl + ilość uzalężniona od wpłaconego podatku. W
tych wnioskach-bonach (jak w czekach) obywatel przedstawiał by swoje
sugestie komu lub na co chce ten dany bon czy bony przekazać
wybranej przez siebie firmie, organizcji panstwowej np.: (np.
przychodni lekarskiej) czy prywatnej (np.fundacji), wsparcie polityki
budżetowej w zakresie np. ZUS-u, budownictwa, przedsięwzięć dających
stosunkowo wjęcej miejsc pracy itd.
Udział tego systemu bonów zajmował by ok.10% budżetów publicznych
(państwowych).
Te "bonowe"referendum wg średniej ważonej w tym przypadku miało
by wpływ w granicach plus minus 10% na całość dochodów publicznych,
państwowych. Przedsiębiorstwa państwowe (min. powiaty, gminy itd),
prywatne "biły by sie " o te bony, zdobywały je do potencjalnej
realizacji swoich a jednocześnie pro-publicznych koncepcji rozwojowych,
co i tak w ostateczności zawsze bedzie sie kończyło na procedurze
przetargowej -a więc dana koncepcja popierana przez firme może
wygrać ale w kwestii realizacji bedzie musiała stawać w równym szeregu
z innymi kandytami na realizacje danej propozycji pro-
rozwojowej. "Wygrywać", prawo do realizacji będzie miała ok. połowa
przekazywanych wniosków-bonów.
Proponowany system wniosków-bonów ma za zadanie usprawnienie
przepływu informacji w polityce budżetowej państwa -tak jak czeki
(pieniądze, akcje) na wolnym rynku. Oczywiście wykorzystanie tych
bonów będzie miało swój wpływ nie tylko w sferze wydatków publicznych
państwowych (min.elastyczniejszy rozdział w sferze kierowania
rozdzialem pieniędzy między powiaty, gminy itd) ale także zarazem
rynkowych (krzywa Laffera-ukazująca zależność oczekiwań
konsumentów, obywateli w kwestii stosunku wydatków publicznych do
tzw.prywatnych na wolnym rynku) tym bardziej, że proponuję tu
dodatkowo zastosowanie systemu ważonego liczenia udziału
procentowego wartości pieniężnej (przynajmniej potencjalnie) w
podejmowniu decyzji co do podnoszenia czy obniżania podatków.
Jeżeli udział procentowy bonów do realizacji przedsięwzięć będzie
przekraczał 50% [w ramch ok10% udziału proponowanego systemu
bonów w dochodach budżetowych państwa] to będzie sygnałem
(obywatele będą wyrażnie poinformowani w broszurach reklamowo-
infirmacyjnych) dla władzy o chęci obywateli do podwyższenia udzialu
wydatków publicznych kosztem sektora prywatanego (odpowiednie
podwyższenie podatków), a jeżeli niższy niz 50% (obywatel wpisuje na
bonie o rezygnacji z wciągania tego danego wniosku-bonu do obrotu
na wydatki przedsięwzieciach publiczne)- o obnizce wydatków,
podatków.
Ów bony będą miały za cel najbardziej możliwie jak najbardziej
efektywne, najbardziej pro-obywatelskie wspieranie najbardziej
efektywnych pod względem rozwojowym (wspieranie lokmotyw rozwoju
gospodarczego, cywilizacyjnego np.badania naukowe, rozwój
kosmonautyki itd), najbardziej popieranych przedsięwzięć publicznych
na szczeblu lokalnym, państwowym czy globalnym (odpowiednie
umowy międzynarodowe w odpowiednio efektywnym transferze tych
bonów).
Instynkt życia, życiowo interesujące sprawy (min.bezrobocie, pościg za
nowymi uzdrawiajacymi lekami itd), będą determinowały każdego
obywatela do podejmowania decyzji w kierowaniu swoich udziałów
(bonów) w wspólnym kierowaniu przedsięwzięciami pro-rozwojowymi -
będzie to swoisty zdrowy konkurs o swoje przyszłe zdrowie i życie.
Każdy obywatel będzie miał w swoich rękach (nie tylko w rękach
polityków) swoją szansę, bezpośredni udział, wpływ, swoją cząstkę w
kierowywaniu swoją przyszłością, już nie tylko na tzw.wolnym rynku ale
szerzej rozumianym rynku publicznym.
-GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS,
INFORMATION - IN MORE ACCESSIBLE WAY
-taxreferendumsurveymoneysystem
-TAXREFERENDUM to GIVE MORE CHANCE TO USE MORE PRACTICALLY
PEOPLEVOTES AND OPINIONS FOR ALL KIND OF ENTERPRISES
-IT SHOULD BE FURTHER WORKED OUT a SYSTEM FOR FOR EVERYONE,
WHO
WANT TO SHOW, WHERE HE OR SHE SEE CHANCE TO WORK OUT OWN
OPPORTUNITY, NEEDS
-SUSTAINABLE TOOL FOR the OPPORTUNITYSURVEYSYSTEM
-GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS,
INFORMATION - IN MORE ACCESSIBLE WAY
Pawel Kozycz 13.11.2003.Stargard Szczecinski o...@g...pl
--
Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
-> http://usenet.pomocprawna.info