eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkidemokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2003-11-07 14:38:07
    Temat: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
    Od: "Paweł Kozycz" <o...@g...pl>

    Chcialbym dorzucic troche sugestii dotyczacych dodatkowych
    ulepszen w usprawnianiu mechanizmów spoleczno-gospodarczych, a
    przede wszystkim obywatelskich mechanizmów w kierowaniem rozwoju publicznego
    (panstawowego). Chodzi o mozliwosci rozwoju wg potrzeb i mozliwosci
    kazdego obywatela zainteresowanego wykorzystywaniem
    demokratycznych mechanizmów w gospodarowaniu publicznymi wydatkami
    i dochodami.
    Nie chodzi mi o superprecyzyjną analizę każdego mojego słowa, ale o swoistą
    burzę mózgów (a może konkretnych propozycje)na temat uwłaszczania każdego
    obywatela-konsumenta w kierowaniu rozwojem w publicznym, społecznym,
    państwowym, globalnym otoczeniu zależności administracyjno-ekonomicznych i
    demokratycznych.
    EKOLOGIA SPOLECZNO-EKONOMICZNA.

    Proponuje podjęcie pewnych kroków administracyjno-ekonomicznych w stopniowym
    wprowadzaniu sprawnego taniego, prostego sytemu obiegu
    informacji o potrzebach, mozliwosciach kazdego z obywateli razem i
    z osobna.
    W wspólczesnej dobie nowoczesnego przeplywu informacji min.
    finansowych, gospodarczych mozna bylo by zaproponowac system,
    który da impuls wlasciwa -dodatkowa obok rynkowego nosnika
    informacji (pieniadza) zachete kazdemu do wyrazenia swoich
    pragnen, opinii w sposób jak najbardziej pragmatyczny (bliski
    rynkowemu-tak jak zakup akcji-udziałów na wolnym rynku) przydatny do
    efektywniejszego realizowania przedsiewziec publicznych.
    Wzajemne amortyzowanie wydatków publicznych i prywatnych za pomoca
    odpowiedniej instytucji obywatelskiej to glówne sedno mojej
    propozycji, która mozna nazwac propozycja wprowadzenia systemu
    bonów -darowizn obywatelskich- na przedsiewziecia, które byly by w
    dalszym etapie "obróbki" w gestii planowania budzetowego
    wybieralnych wladz demokratycznych (gminnych i wyzej)
    Proponuje aby kazdy obywatel mial prawo do otrzymywania udzialu
    wg: tzw minimum + wysokosci placonych podatków (tez odp. dla
    przedsiebiorstw) w rozprowadzaniu bonów<coś w rodzaju wcześniej proponowanej
    instytucji bonu oświatowego tylko,że w mojej propozycji o sensowniej szerszym
    zakresie>-np.10 bonów o wartosci100zl- na przedsiewziecia publiczne. W tych
    bonach (coś jakby jak w czekach) obywatel przedstawial by swoje sugestie komu
    lub na co chce ten dany bon
    czy bony przekazac wybranej przez siebie firmie, organizcji
    panstwowej (np. przychodni lekarskiej) czy prywatnej (np.
    fundacji).
    Ów system bonów moze byc realizowany za pomoca systemu poczty,
    poczty elektronicznej tez, innych systemów nosników informacji
    elektronicznej i innej. Odpowiednio finansowany przez
    przedsiebiorstwa zainteresowane w wydawaniu reklam na broszurach,
    informatorach dolšczanych do bonów rozdawanych poprzez urzedy
    obywatelom do dalszego przeprowadzania ów opisywanego przeze mnie
    systemu, referendum bonowego.
    Owe bony maja miec przede wszystkim wartosc informacyjna w sferze
    buzetowej panstwa jak czeki(pieniadze, akcje) na wolnym rynku.
    Oczywiscie wykorzystanie tych bonów bedzie mialo swój wplyw nie
    tylko w sferze wydatków publicznych panstwowych
    (min.elastyczniejszy rozdzial w sferze kierunków rozdzialu
    pieniedzy miedzy powiat,gminy itd) zarazem rynkowych (krzywa Laffera-
    ukazująca zależność oczekiwań konsumentów, obywateli w kwestii stosunku
    wydatków publicznych do tzw.prywatnych na wolnym rynku) tym bardziej, ze
    proponuje tu dodatkowo zastosowanie systemu wazonego liczenia udzialu
    procentowego wartosci pienieznej przynajmniej
    potencjalnie) w podejmowniu decyzji co do podnoszenia czy
    obnizania podatków. Jezeli udzial procentowy bonów do realizacji
    przedsiewziec bedzie przekraczal 50% to bedzie sygnalem (obywtele
    beda wyraznie poinformowani w broszurach reklamowo-infirmacyjnych) dla wladzy
    o checi obywateli do podwyzszenia udzialu wydatków publicznych kosztem sektora
    prywatanego (odpowiednie podwyzszenie podatków)a jezeli nizszy niz
    50% (obywatel wpisuje na bonie o rezygnacji w wciganiu tego bonu
    do obrotu w wydatkach przedsiewzieciach publicznych)- o obnizce
    wydatków.
    Ów bony beda mialy za cel najbardziej mozliwie jak najbardziej
    efektywne, najbardziej pro-obywatelskie wspieranie najbardziej
    efektywnych pod wzgledem rozwojowym (wspieranie lokmotyw rozwoju
    gospodarczego, cywilizacyjnego np.badania naukowe, rozwój
    kosmonautyki itd), najbardziej popieranych przedsiewziec
    publicznych na szczeblu lokalnym, panstwowym czy globalnym -
    odpowienie umowy miedzynarodowe w odpowiednio efektywnym
    transferze tych bonów.
    Instynkt zycia, zyciowo interesujace sprawy (min.bezrobocie, pościg za nowymi
    uzdrawiającymi lekami itd), beda determinowaly
    obywatela do podejmowania decyzji w kierowaniu swoich udzialów (bonów) w
    wspólnym kierowaniu przedsiewzieciami prorozwojowymi - bedzie to
    swoisty zdrowy konkurs o swoje przyszle zdrowie i zycie. Kazdy
    obywatel bedzie mial w swoich rekach (nie tylko u polityków) swoja
    szanse, bezposredni udzial, czastke w kierowywaniu swoja
    przyszloscia juz ne tylko na tzw.wolnym rynku ale szerzej
    rozumianym rynku publicznym.
    Udzial tego systemu bonów zajmowal by ok.10% budzetów publicznych
    (panstwowych). Referendum wg sredniej wazonej w tym przypadku
    mialo by wplyw w granicach plus minus 5%. Przedsiebiorstwa
    panstwowe (min. powiaty, gminy itd), prywatne "bily by sie " o
    wsparcie z tego sytemu, co i tak w ostatecznosci zawsze bedzie sie
    konczylo na procedurze przetargowej -a wiec dana koncepcja
    popierana przez firme moze wygrac ale w kwestii realizacji bedzie
    musiala stawac w równym szeregu z inymi kandytami na realizacje
    danej propozycji prorozwojowej.


    -GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS, INFORMATION -
    IN MORE ACCESSIBLE WAY
    -taxreferendumsurveymoneysystem
    -TAXREFERENDUM to GIVE MORE CHANCE TO USE MORE PRACTICALLY
    PEOPLEVOTES AND OPINIONS FOR ALL KIND OF ENTERPRISES
    -IT SHOULD BE FURTHER WORKED OUT a SYSTEM FOR FOR EVERYONE, WHO
    WANT TO SHOW, WHERE HE OR SHE SEE CHANCE TO WORK OUT OWN
    OPPORTUNITY, NEEDS
    -SUSTAINABLE TOOL FOR the OPPORTUNITYSURVEYSYSTEM
    -GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS, INFORMATION -
    IN MORE ACCESSIBLE WAY



    Pawel Kozycz 07.11.2003.Stargard Szczecinski



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2003-11-07 14:48:38
    Temat: Re: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
    Od: Jureq <j...@o...Xwalka.ze.spamemX.pl>

    3 x bzdury


  • 3. Data: 2003-11-07 17:01:02
    Temat: Re: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
    Od: Catbert <v...@w...pl>


    On 2003-11-07 15:38, Paweł Kozycz wrote:
    > Chcialbym dorzucic troche sugestii dotyczacych dodatkowych
    > ulepszen w usprawnianiu mechanizmów spoleczno-gospodarczych, a
    > przede wszystkim obywatelskich mechanizmów w kierowaniem rozwoju publicznego
    > (panstawowego).

    Drogi Pawle!

    Zanim zostaniesz premierem lub prezydentem i będziesz mógł to wszystko
    zrealizować - zaproponuj coś tu i teraz, w kilku punktach.
    Ucz sie też dyscypliny, bo jako przyszłemu politykowi będzie ona
    niezbędna - dyscyplina polega m.in. na tym, by nie zabierać głosu tam,
    gdzie niewielu Ciebie wysłucha - a tak jest tutaj, tu są np. podatki.

    Jaką byś zaproponował np. podstawową stawkę VAT?
    Co z ZUSem?
    Jak chcesz np. zrestrukturyzować górnictwo - to są żywi ludzie i
    czekają, nie na bony, tylko na to co ich spotka - co im proponujesz?

    PZdr: Catbert, EHRM


  • 4. Data: 2003-11-15 23:42:43
    Temat: Re: demokratyczneuelastycznianiewydidochpublicznych
    Od: Paweł Kozycz<p...@w...pl>

    Propozycja wprowadzenia systemu wniosków -bonów na przedsięwzięcia
    publiczne.
    Mówi się o niechęci obywateli do angażowania się do życia
    publicznego. Uważam, że obywatel będzie miał większą ochotę
    współuczestniczenia w podejmowaniu ważnych decyzji publicznych jeżeli
    ten obywatel otrzyma sprawniejsze narzędzie do wymierniejszego
    przekazywania swoich opinii, wniosków w sprawach publicznych
    przedsiuęwzięć pro-rozwojowych interesujących tego obywatela.
    Tak jak na wolnym rynku poprzez akcje, pieniądze, udziały itp.
    kosument wyraża swoją opinię o przedsięwzięciach tak odpowiednio
    wymierną możliwość, szansę wyboru powinienen mieć obywatel w
    przekazywaniu swoich opinii, głosów w sprawach jego interesujących
    przedsięwzięć publicznych.
    Do sprawniejszego wyrażania owych głosów, opinii obywatelskich
    proponuję instytucję wniosku-bonu na przedsięwzięcia publiczne.
    Wzajemne amortyzowanie wydatków publicznych i prywatnych za
    pomoca odpowiedniej instytucji informacyjnej, obywatelskiej (coś jak
    jak instytucja wniosku wg kodeksu prawa administracyjnego) to główne
    sedno mojej propozycji, którą można nazwać propozycją wprowadzania
    systemu wniosków-bonów obywatelskich na przedsięwzięcia, które były
    by w dalszym etapie "obróbki",selekcji w gestii planowania
    budżetowego wybieralnych władz demokratycznych (gminnych i wyżej),
    które jednak musiały by precyzyjniej rozliczać się, tłumaczyć się z
    powierzonych im tych wniosków-bonów.
    Dystrybucją wniosków-bonów mogły by się podjąć np. urzędy pocztowe
    czy skarbowe -tu poprzez załaczanie wniosków-bonów do deklaracji
    podatkowych (oczywiście owe wnioski będą wypełniane dobrowolnie).
    Koszt dystrybucji tych wnisków przejeły by firmy, instytucje, które
    zamieszczały by swoje informacje, reklamy do broszur informacyjnych
    załącznych do tych wniosków-bonów. Dystrybucja wniosków-bonów
    może wykorzystywać współczesne techniki przesyły informacji tak jak
    np. w bankowości.
    Proponuję aby każdy obywatel miał prawo do otrzymywania
    odpowiedniego udziału w bonach wg: tzw minimum ilosciowego i wg
    wysokosci placonych podatków, w rozprowadzaniu wniosków-bonów (coś
    w rodzaju wcześniej proponowanej instytucji bonu oświatowego tylko,
    że w mojej propozycji o sensowniej szerszym zakresie publicznych
    wydatków-jest między czym wybierać) - np. po min. 10 wniosków-
    bonów o wartosci100zl + ilość uzalężniona od wpłaconego podatku. W
    tych wnioskach-bonach (jak w czekach) obywatel przedstawiał by swoje
    sugestie komu lub na co chce ten dany bon czy bony przekazać
    wybranej przez siebie firmie, organizcji panstwowej np.: (np.
    przychodni lekarskiej) czy prywatnej (np.fundacji), wsparcie polityki
    budżetowej w zakresie np. ZUS-u, budownictwa, przedsięwzięć dających
    stosunkowo wjęcej miejsc pracy itd.
    Udział tego systemu bonów zajmował by ok.10% budżetów publicznych
    (państwowych).
    Te "bonowe"referendum wg średniej ważonej w tym przypadku miało
    by wpływ w granicach plus minus 10% na całość dochodów publicznych,
    państwowych. Przedsiębiorstwa państwowe (min. powiaty, gminy itd),
    prywatne "biły by sie " o te bony, zdobywały je do potencjalnej
    realizacji swoich a jednocześnie pro-publicznych koncepcji rozwojowych,
    co i tak w ostateczności zawsze bedzie sie kończyło na procedurze
    przetargowej -a więc dana koncepcja popierana przez firme może
    wygrać ale w kwestii realizacji bedzie musiała stawać w równym szeregu
    z innymi kandytami na realizacje danej propozycji pro-
    rozwojowej. "Wygrywać", prawo do realizacji będzie miała ok. połowa
    przekazywanych wniosków-bonów.
    Proponowany system wniosków-bonów ma za zadanie usprawnienie
    przepływu informacji w polityce budżetowej państwa -tak jak czeki
    (pieniądze, akcje) na wolnym rynku. Oczywiście wykorzystanie tych
    bonów będzie miało swój wpływ nie tylko w sferze wydatków publicznych
    państwowych (min.elastyczniejszy rozdział w sferze kierowania
    rozdzialem pieniędzy między powiaty, gminy itd) ale także zarazem
    rynkowych (krzywa Laffera-ukazująca zależność oczekiwań
    konsumentów, obywateli w kwestii stosunku wydatków publicznych do
    tzw.prywatnych na wolnym rynku) tym bardziej, że proponuję tu
    dodatkowo zastosowanie systemu ważonego liczenia udziału
    procentowego wartości pieniężnej (przynajmniej potencjalnie) w
    podejmowniu decyzji co do podnoszenia czy obniżania podatków.
    Jeżeli udział procentowy bonów do realizacji przedsięwzięć będzie
    przekraczał 50% [w ramch ok10% udziału proponowanego systemu
    bonów w dochodach budżetowych państwa] to będzie sygnałem
    (obywatele będą wyrażnie poinformowani w broszurach reklamowo-
    infirmacyjnych) dla władzy o chęci obywateli do podwyższenia udzialu
    wydatków publicznych kosztem sektora prywatanego (odpowiednie
    podwyższenie podatków), a jeżeli niższy niz 50% (obywatel wpisuje na
    bonie o rezygnacji z wciągania tego danego wniosku-bonu do obrotu
    na wydatki przedsięwzieciach publiczne)- o obnizce wydatków,
    podatków.
    Ów bony będą miały za cel najbardziej możliwie jak najbardziej
    efektywne, najbardziej pro-obywatelskie wspieranie najbardziej
    efektywnych pod względem rozwojowym (wspieranie lokmotyw rozwoju
    gospodarczego, cywilizacyjnego np.badania naukowe, rozwój
    kosmonautyki itd), najbardziej popieranych przedsięwzięć publicznych
    na szczeblu lokalnym, państwowym czy globalnym (odpowiednie
    umowy międzynarodowe w odpowiednio efektywnym transferze tych
    bonów).
    Instynkt życia, życiowo interesujące sprawy (min.bezrobocie, pościg za
    nowymi uzdrawiajacymi lekami itd), będą determinowały każdego
    obywatela do podejmowania decyzji w kierowaniu swoich udziałów
    (bonów) w wspólnym kierowaniu przedsięwzięciami pro-rozwojowymi -
    będzie to swoisty zdrowy konkurs o swoje przyszłe zdrowie i życie.
    Każdy obywatel będzie miał w swoich rękach (nie tylko w rękach
    polityków) swoją szansę, bezpośredni udział, wpływ, swoją cząstkę w
    kierowywaniu swoją przyszłością, już nie tylko na tzw.wolnym rynku ale
    szerzej rozumianym rynku publicznym.

    -GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS,
    INFORMATION - IN MORE ACCESSIBLE WAY
    -taxreferendumsurveymoneysystem
    -TAXREFERENDUM to GIVE MORE CHANCE TO USE MORE PRACTICALLY
    PEOPLEVOTES AND OPINIONS FOR ALL KIND OF ENTERPRISES
    -IT SHOULD BE FURTHER WORKED OUT a SYSTEM FOR FOR EVERYONE,
    WHO
    WANT TO SHOW, WHERE HE OR SHE SEE CHANCE TO WORK OUT OWN
    OPPORTUNITY, NEEDS
    -SUSTAINABLE TOOL FOR the OPPORTUNITYSURVEYSYSTEM
    -GOVERNMENTS AND FREEMARKET CAN GET MORE SUGGESTIONS,
    INFORMATION - IN MORE ACCESSIBLE WAY
    Pawel Kozycz 13.11.2003.Stargard Szczecinski o...@g...pl





    --
    Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO
    -> http://usenet.pomocprawna.info

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1