-
11. Data: 2002-02-07 12:47:36
Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
Od: "Kasia Mikołajczyk" <K...@c...pl>
Użytkownik "Maddy" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:3C626A82.2A8311AC@inzbud.pl...
> Kaizen napisał(a):
> >
> > Użytkownik "Piotr Lenczewski" <p...@p...onet.pl> napisał w
> > wiadomości news:a3tjls$4o$1@news.onet.pl...
> > > chcialbyym sie zorientowac czy istnieje gdzies w przepisach ustawy o
> > > rachunkowosci lub ustawie o vat (moze gdzies indziej?) przepis
odnosnie
> > > dekretacji na dokumentach (fakturach
> > > vat,rachunkach)dlugopisem,olowkiem....czy mozna dekretowac
> > olowkiem......?
> > UOR
> > z dniem 1 stycznia 2002 r., w art. 21 w ust. 1 pkt 6 otrzyma brzmienie:
> > "6) stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
> > księgach rachunkowych przez wskazanie miesi?ca oraz sposobu ujęcia
dowodu
> > w księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
> > wskazania."
> > Zapis musi być zrobiony w sposób trwały (czyli ołówek odpada).
> Hmm... Od 10 lat dekrety w naszej fimie robione są na karteczkach
> przypinanych do faktur, a jeżeli dekret jest automatyczny, to wcale.
> Od nowego roku będzie 90% dekretów automatycznych.
> Jest tylko pieczątka :zatwierdzone pod względem merytorycznym.. itd.
> I opis, np. materiały na budowę XYZ, części zamienne do samochodu
> blablabla
Jeżeli dekrety są automatyczne i jest do tego zrozumiały dla biegłego opis
to wg mnie spokojnie może być.
> Biegłego mamy co roku, co roku innego (taka polityka zarządu, w
> sensowność nie wnikam), nikt nie miał zastrzeżeń.
> Jeden stwierdził że z tymi karteczkami to dobry pomysł, jak sie
> człowiek pomyli to można odpiąć i dopiąć nową i faktury nie są
> "pobazgrane".
Tylko teraz jak się ma do tego zastrzeżenie, że każdy błąd ma być tak
przekreślony, żeby nadal był czytelny?
> A gdzie np. wpisać dekret na takim wąskim kwitku dokumentującym jakies
> tam opłaty w Urzędzie Gminy? Tam nawet nie ma gdzie dziurki zrobić.
[ciach resztę]
> Maddy
Jeżeli mogę doradzić, to można taki kwitek zszyć z większą kartką papieru i
na tej kartce przybić zatwierdzającą pieczątkę i wszystkie opisy tam
umieścić.
Kasia
-
12. Data: 2002-02-07 22:49:35
Temat: Re: dekretacja na dowodach ksiegowch....
Od: "Arraes" <a...@e...com>
> To ja jeszcze chciałam zapytać przy okazji o poniższy artykuł z Ustawy o
> rachunkowości:
> Art. 21. [ Dowód księgowy ]
> 1. Dowód księgowy powinien zawierać co najmniej:
> 1) określenie rodzaju dowodu i jego numeru identyfikacyjnego [36] ,
> 2) określenie stron (nazwy, adresy) dokonujących operacji gospodarczej,
> 3) opis operacji oraz jej wartość, jeżeli to możliwe, określoną także w
> jednostkach naturalnych,
> 4) datę dokonania operacji, a gdy dowód został sporządzony pod inną datą -
> także datę sporządzenia dowodu,
> 5) podpis wystawcy dowodu oraz osoby, której wydano lub od której przyjęto
> składniki aktywów [37] ,
> 6) [38] stwierdzenie sprawdzenia i zakwalifikowania dowodu do ujęcia w
> księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca oraz sposobu ujęcia dowodu
w
> księgach rachunkowych (dekretacja), podpis osoby odpowiedzialnej za te
> wskazania.
> ...
> czy ten ostatni punkt odnosi się do pieczątki z tyłu faktury, na której
> zatwierdza się fakturę pod względem merytorycznym i rachunkowym, czy do
> dekretu na fakturze również?
moim zdanie na każdym dowodzie należy umieścić "sposób ujęcia w księgach
rachunkowych" czyli dekret.
> Kiedyś biegły nie za bardzo chciał przyjąć do wiadomości fakt, że na fa
> sprzedaży brak jest dekretu, który "idzie automatycznie". Faktur tych były
> tysiące, a w księgowości 2 osoby, a poza tym wszelkie opisy programu i
> automatycznego dekretowania były.
zawsze można księgować na podstawie dododów zbiorczych.................np
paczka 50 faktur jedną operacją.