  • 1. Data: 2009-03-28 16:59:59
    Temat: deklaracje ZUS, co miesiąc, czy tylko gdy zmiana składki?
    Od: "nocnyMarek" <n...@g...pl>

    Mógłby mnie ktoś uświadomić?
    Gdzieś jak przez mgłę kojarzy mi się, że przy 1-os. DG
    deklaracje ZUS trzeba wysyłać tylko gdy zmieni się wysokość składki.
    Jest tak faktycznie, czy mi się coś pozajączkowało?

  • 2. Data: 2009-03-30 07:15:39
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 16:59:59 +0000, nocnyMarek napisał(a):

    > Mógłby mnie ktoś uświadomić?
    > Gdzieś jak przez mgłę kojarzy mi się, że przy 1-os. DG deklaracje ZUS
    > trzeba wysyłać tylko gdy zmieni się wysokość składki. Jest tak
    > faktycznie, czy mi się coś pozajączkowało?

    Prawie dobrze. Bo nawet nie przy każdej zmianie. Jeżeli zmiana wynika
    tylko ze zmiany podstawy to nie trzeba. ZUS twierdzi nawet, że nie trzeba
    gdy zmienia się stawka procentowa, ale to już na własną odpowiedzialność,
    bo z ustawy to nie wynika.