  • 1. Data: 2007-02-22 18:12:00
    Temat: darowizna ziemi - podatek??
    Od: semmac <s...@o...pl>

    Witam, podobno juz od darowizn nie ma podatku (do pewnej sumy). Czy
    dotyczy to tylko gotowki?
    Czy brat moze darowac mi kawalek ziemi i ja nie zaplace od tego podatku?

    Glownie chodzi mi o to, co zrobic zeby brat mial kase, ja kawalek ziemi
    a podatku jak najmniej. Kupic? darowac? czy cos innego?

  • 2. Data: 2007-02-22 18:47:41
    Temat: Re: darowizna ziemi - podatek??
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    Użytkownik "semmac" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Glownie chodzi mi o to, co zrobic zeby brat mial kase, ja kawalek ziemi
    > a podatku jak najmniej. Kupic? darowac? czy cos innego?

    darowizna w obrebie najblizszej rodziny jest zwolniona z podatku.
    trzeba tylko zglosic fakt dokonania darowizny z wykorzystaniem formularza
    SD-Z1

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 3. Data: 2007-02-22 20:45:31
    Od: semmac <s...@o...pl>

    Cyprian Prochot napisał(a):
> [...]
    >
    > darowizna w obrebie najblizszej rodziny jest zwolniona z podatku.
    > trzeba tylko zglosic fakt dokonania darowizny z wykorzystaniem formularza

    Rozumiem, ze pod terminem darowizna rozumie sie nie tylko gotowke ale i
    srodki trwale - bez wzgledu na wartosc??

  • 4. Data: 2007-02-25 18:38:17
    Od: "thetus" <t...@i...pl>

    Witam
    Dolacze sie do wlatku.
    W moim przypadku babcia przepisala mi kawalek ziemi, za pomoca aktu
    notarialnego.
    Gdzies znalazlem zapis:

    W przypadku, gdy podstawą dokonania darowizny jest oświadczenie
    darczyńcy złożone w formie aktu notarialnego, wówczas akt notarialny
    zastępuje zeznanie podatkowe.

    Czy w moim przypadku tez musze zlozyc zeznanie SD-Z1 do US ??

    Pozdrawiam
    thetus