  • 1. Data: 2002-03-15 18:48:30
    Temat: darowizna na cele mieszkaniowe
    Od: "Irek" <b...@i...pl>

    Kupuję mieszkanie i potrzebuję "podkladki" do US na wypadek pytań: "skąd pan
    wziął tyle pieniędzy ?".
    Kombinuję tak:
    darowizna od mamy na cele mieszkaniowe- 9.000
    darowizna od teściowej na cele mieszkaniowe-9.000
    darowizna na "cele ogolne" 9.000
    pożyczka od mamy bez opłaty skarbowej 9.000
    razem 36.000
    moja żona-identyczne darowizny i pożyczki, razem 72.000 bez konieczności
    płacenia podatków
    Czy dobrze (tzn.zgodnie z przepisami) kombinuję,czy można "ogólną" darowiznę
    polączyć z tą przeznacznoą na cele mieszkaniwe?

    Pytanie nr. 2 Gdzieś czytałem, że od nowego roku darowizna musi być
    udukomentowana wycięgiem z konta darczyńcy czy też przelewem.
    Czy to prawda?

    Wdzieczny za wszelkie sugestie Irek

  • 2. Data: 2002-03-15 20:49:47
    Temat: Re: darowizna na cele mieszkaniowe
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Irek <b...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a6tfmq$q2s$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > darowizna od teściowej na cele mieszkaniowe-9.000
    > darowizna na "cele ogolne" 9.000
    > pożyczka od mamy bez opłaty skarbowej 9.000

    A nie lepiej ppwiedziec w US, ze zarobiles te pieniadze graja na gieldzie?
    :))))
    Zyski ze spekulacji akcjami nadal niopadatkowane.

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl / Euromoney.pl

  • 3. Data: 2002-03-16 16:53:31
    Od: "Irek" <b...@i...pl>

    > A nie lepiej ppwiedziec w US, ze zarobiles te pieniadze graja na gieldzie?
    > :))))
    > Zyski ze spekulacji akcjami nadal niopadatkowane.

    Nie wysrtarczy powiedzieć-trzeba udokumentować.
    Tak sie sklada że naprawdę część zarobiłem na giełdzie.
    Mam to potwierdzone historią konta z biura maklerskiego.
    Niestety dotyczy to tylko części ceny mieszkania.
    Dlatego proszę o poradę w sprawie darowizn.
    pozdrawiam Irek