  • 11. Data: 2009-03-09 20:04:08
    Temat: Re: czy urząd skarbowy ma wgląd do operacji na moim prywatnym koncie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik " adam" <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:gp362v$riq$1@inews.gazeta.pl...

    > które wpłacił przelewem bankowym na moje prywatne konto albo podaje mnie
    > do
    > Urzędu Skarbowego że robię bez podatków.

    Na Twoim miejscu powaznie zastanowilbym sie nad opcja oddania kolesiowi
    jednak tej kasy.
    Niech to bedzie kosztowna nauczka na prszyszlosc - ale mniej kosztowna niz
    ewentualne boje z US.
    Oczywiscie zakladajac, ze gosciu nie jest swinia do kwadratu i nie bedzie Ci
    chcial smrodzic pomimo zwrotu kasy - tak, dla zasady.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2009-03-09 20:52:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    adam wrote:

    > klient powiedział, że chce zwrotu kasy które wpłacił przelewem
    > bankowym na moje prywatne konto

    A jaki podał tytuł przelewu?

  • 13. Data: 2009-03-10 03:39:27
    Od: k...@o...pl

    > Na Twoim miejscu powaznie zastanowilbym sie nad opcja oddania kolesiowi
    > jednak tej kasy. Niech to bedzie kosztowna nauczka na prszyszlosc
    > - ale mniej kosztowna niz > ewentualne boje z US.

    a jakby teraz natentychmiast złozyć jakiegoś pita i zapłacić np. 20% podatku
    od 80% zamówienia (działalność wykonywana osobiście) a kontrahentowi rzucić
    w twarz potwierdzenie z pieczątką US i najbezczelniej w świecie powiedzieć
    zleceniodawcy: "czyżbyś złodzieju myślał że jestem tak samo nieuczciwy jak ty?
    Mnie by nawet przez myśl nie przeszło oszukać urząd skarbowy!"

    korzyść z rozwiązania jest taka, że płaci się tylko kilkanaście
    procent podatku zamiast zwracać całość kasy.

    zakładam że kontrahent nie wie ile stolarz miał zamówień w ciągu ostatniego roku.

  • 14. Data: 2009-03-10 08:30:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 9, 2:37 pm, " adam" <z...@N...gazeta.pl> wrote:

    > powiedział, że chce zupełnie inny mebel. Ja powiedziałem że to już nie
    > mozliwe, bo wszystko wykonane. Wtedy klient powiedział, że chce zwrotu kasy
    > które wpłacił przelewem bankowym na moje prywatne konto albo podaje mnie do
    > Urzędu Skarbowego że robię bez podatków.

    Z punktu widzenia Kodeksu Cywilnego (jeśli oczywiście Twój opis oddaje
    wiernie sytuację) racja jest po Twojej stronie.
    Możesz rozważyć ewentualnie oskarżenie z art. 191 KK (o szantaż),
    jeśli jesteś pewien, że cywilną sprawę wygrasz :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski