    From: "Monfeo" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: czy roznice obmiarowe PRZEKRACZAJA 1 % ?
    Date: Thu, 5 Jun 2003 07:40:42 GMT

    Witam

    W naszej umowie dotyczacej kupna mieszkania mamy taki ust.2:
    "Strony dopuszczaja wystapienie roznic obmiarowych pomiedzy powierzchnia
    projektowa przedmiotu umowy okreslona w ust.1 a uzyskana w procesie
    realizacji inwestycji powierzchnia rzeczywista, ktore zostana rozliczone
    zgodnie z zasadami okreslonymi PN-ISO 9836, jezeli przekrocza 1% powierzchni
    o ktorej mowa w ust.1"

    Czy to oznacza, ze kupujac mieszkanie 80-cio metrowe bysmy musieli doplacic
    za 10 m jesli wyszloby im po zakonczeniu prac 90 m ?

    Jestesmy w takiej sytuacji ze o pare metrow powiekszyl sie garaz i developer
    oczekuje od nas zaplaty za te dodatkowe metry. Co dziwne w wyniku zmian
    konstrukcyjnych calego budynku nasze mieszkanie takze zostalo powiekszone o
    3 m o czym bylismy powiadomieni wczesniej z zaznaczeniem ze te dodatkowe
    metry w mieszkaniu otrzymamy nieodplatnie. Przeciez przy tak sformulowanym
    ust.2 mogl nas o niczym nie powiadamiac i sciagnac dodatkowa oplate.
    Cos mi tu nie pasuje. Zadnej gwarancji dla kupujacego (co gdy w zwiazku z
    niesprzedanymi mieszkaniami polacza oba sasiednie i oddadza ci jako twoje ?
    - doplacisz bagatela kilkaset tysiecy zl). Wiem ze przesadzam, ale 1,5 roku
    temu ten ust.2 zostal mi wytlumaczony zupelnie inaczej.

    Monfeo