    From: janosik74 <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: czy beda 50% k.u.p?
    Date: Fri, 05 Mar 2004 11:18:28 +0100

    Post zwiazany mocno z moim poprzednim (fragment)
    "Witam
    Firmy zarejestrowanej nie mam.
    Jest sobie pewien sofcik pisany pod potrzeby pewnego "urzedu".
    Niewiadoma jest sposob "sprzedania" tego.
    Klient chce miec licencje (zrozumiale) i jest problem. Umowa o
    dzielo..."
    Prawo do kodu zrodlowego musi zostac przy mnie
    Umowa o dzielo moze byc (to zostalo juz wyjasnione) ale...

    http://www.mostwanted.com.pl/umowa_o_dzielo.html
    "Podatek od umowy o dzieło
    Zaliczkę na podatek dochodowy pobiera się w wysokości 20%
    należności
    pomniejszonej o koszty uzyskania przychodów. Generalnie koszty te
    wynoszą 20%
    uzyskanego przychodu, choć mogą wynosić 50% w przypadku korzystania
    przez
    wykonującego zlecenie z praw autorskich i praw pokrewnych (w rozumieniu
    ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych), tzn. gdy konkretne
    dzieło ma
    charakter działalności twórczej."
    http://www.kopipol.kielce.pl/prawo_autorskie.htm
    "Art. 1. 1. Przedmiotem prawa autorskiego jest każdy przejaw
    działalności
    twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci,
    niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia (utwór)."

    Pytanie jest nastepujace..
    Jakie beda k.u.p jezeli ja zobowiaze sie napisac program komputerowy na
    moim
    narzedziach dla klienta bez przenoszenia praw do kodu zrodlowego a
    wynikiem mojej pracy ma byc gotowy program komputerowy szyty na miare?
    Czy spelnione sa warunki stawiane przez ustawe o prawach autorskich?

    Inni potencjalni kliecni beda otrzymywli zapewne podobny program (po
    przerobkach dostosowawczych) ale nie ten
    Pozdrowienia,
    Janosik