    From: "promyczek" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: co z tytułem własności w uldze remontowej
    Date: Fri, 5 Apr 2002 15:31:01 +0200

    Witam wszystkich serdecznie,
    chcialabym prosić o pomoc w pewnej sprawie.
    Sytuacja wygląda następujaco: małżeństwo spełniające warunki do wspólnego
    rozliczania się, w 2001r poniosło wydatki w ramach ulgi remontowej na remont
    lokalu mieszkalnego. Tytuł własności do lokalu posiada żona, mąż jest
    "tylko" zameldowany. I teraz tak, część rachunków jest wystawionych na żonę,
    część na męża. Czy zarówno te wystawione na żonę jak i na męża podlegają
    odliczeniu? Czy fakt wspólnego rozliczania się jest wystarczający i
    "zastępuje" prawo własności w przypadku męża? A może można odliczyć jedynie
    rachunki wystawione na żonę (z tytułu posiadania prawa własności)????

    Druga sprawa: remont objął m.in urządzenia gazowe i wpłaty na fundusz
    remontowy. Domniemam, że limit w tym przypadku wylicza się następująco:
    3850 zł - z racji remontu lokalu mieszkalnego
    + 770 - podwyższenie z racji remontu urządzeń gazowych
    + 770 zł z racji wpłat na fundusz remontowy.
    W sumie limit powinien być podwyższony do kwoty 5390. Czy myślę dobrze, czy
    się mylę?
    Jeżeli się mylę, wyprowadźcie mnie, proszę, z błędu.

    Będę wdzięczna za rozwianie moich wątpliwości.
    Dziękuję, i przepraszam tych, dla których sprawa jest oczywista. Dodam, że
    nie znalazłam wątku dotyczącego TEGO tematu.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Promyczek