  • 1. Data: 2005-11-16 09:45:59
    Temat: chcę się nauczyć księgowania
    Od: "joryk" <j...@w...pl>

    Chcę się nauczyć pełnej księgowości. Nie stać mnie na kurs. Mam znajomą
    ksiegową, która pewnie coś mi podpowie ale zanim do niej pójdę, chciałbym
    złapać podstawy. Czy możecie mi polecić parę książek albo jakiś kurs
    internetowy?

  • 2. Data: 2005-11-16 10:32:42
    Temat: Re: chcę się nauczyć księgowania
    Od: "MIKI_TK" <m...@p...ITEGOgazeta.pl>

    Przyłączam się do prośby z tym że ja nie mam znajomej księgowej.
    Będę wdzięczny za info.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2005-11-16 10:44:17
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    joryk napisał(a):
> [...]
    > ksiegową, która pewnie coś mi podpowie ale zanim do niej pójdę, chciałbym
    > złapać podstawy. Czy możecie mi polecić parę książek albo jakiś kurs

    A chcesz księgować coś konkretnego czy tak dla rozrywki? ;)
    Na Twoim miejscu zacząłbym od ustaw o podatku dochodowym (fizycznych i
    prawnych) i VAT. Potem to już zwykła mechanika.

    pozdrawiam
    --
    Krisso

  • 4. Data: 2005-11-16 11:05:42
    Od: "MIKI_TK" <m...@p...ITEGOgazeta.pl>

    > A chcesz księgować coś konkretnego czy tak dla rozrywki? ;)
    > Na Twoim miejscu zacząłbym od ustaw o podatku dochodowym (fizycznych i
    > prawnych) i VAT. Potem to już zwykła mechanika.
    Dla rozrywki przerobiłem już rozliczanie PITow na podstawie ustawy. Ustawe o
    podatku dochodowym od osób fizycznych poczytałem wybiórczo ale opróz tego
    przydałoby sie jakieś spojrzenie praktyczne żeby nie dokonywać
    nadinterpretacji prawa - bo potem mogą być kłopoty
    Pozdrawiam
    Michał

  • 5. Data: 2005-11-16 21:09:02
    Od: "A.M." <a...@w...pl>

> [...]
    > Na Twoim miejscu zacząłbym od ustaw o podatku dochodowym (fizycznych i
    > prawnych) i VAT. Potem to już zwykła mechanika.

    A ustawa o ksiegowosci?

    Ania M

  • 6. Data: 2005-11-16 22:10:27
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

> [...]
    > ksiegową, która pewnie coś mi podpowie ale zanim do niej pójdę, chciałbym
    > złapać podstawy. Czy możecie mi polecić parę książek albo jakiś kurs

    Jedna znajoma to mało. Nie spotkałem też książki która by laika wprowadziła
    w księgowość.
    Co chcesz księgować? Zakład produkcyjny?Z magazynem? jednostkę budżetową? Z
    Vatem? Z kasą?

    Może dla kogoś kto *zna_dobrze* księgowość te pytania są banalne ale dla
    początkującego mają spore znaczenie.
    Sam się próbuje nauczyć.
    I po 6 latach wiem że to trudne..

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2005-11-17 08:30:09
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    A.M. napisał(a):

    > A ustawa o ksiegowosci?

    fakt, to było dla mnie zbyt oczywiste.
    Poza tym, księgowy to charakter - nie zawód :D

    --
    Krisso

  • 8. Data: 2005-11-17 12:11:37
    Od: "A.M." <a...@w...pl>

    > fakt, to było dla mnie zbyt oczywiste.
    > Poza tym, księgowy to charakter - nie zawód :D
    >
    > --
    > Krisso

    wiec moj "przyszly" charakter to ksiegowa :-)))

    Ania M

  • 9. Data: 2005-11-18 08:42:32
    Od: Krisso <k...@g...pl>

    A.M. napisał(a):

    > wiec moj "przyszly" charakter to ksiegowa :-)))

    współczuję ;)
    ale mam to samo, na szczęście jedyne księgowania, które teraz robię to
    moje własne

    --
    Krisso