    From: a...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: budowa domu - zwrot VAT za materialy bud.
    Date: 26 Mar 2007 00:47:15 -0700

    Witam,

    Wraz z przyszla (mam nadzieje) zona rozpoczynamy budowe domu.
    Zakladamy, ze dokumenty z tym zwiazane beda wystawiane na nas oboje
    (wlasnosc dzialki, pozwolenia etc.). Pytanie brzmi jak w tej sytuacji
    bedzie sie przedstawiac zwrot podatku VAT za materialy budowlane?
    Faktury za materialy budowlane nalezy wystawiac na jedna osobe czy
    jakos inaczej (w czasie budowy ciagle jeszcze nie bedziemy
    malzenstwem, ale wszelakie pozwolenia i wlasnosc dzialki beda na nas
    oboje)? Kolejna watpliwosc: jesli takie wnioski trzeba skladac
    oddzielnie (tzn. na czesc materialow faktury na mnie, czesc materialow
    na druga osobe i potem oddzielne wnioski o zwrot VAT), to czy kazdemu
    z nas bedzie przyslugiwal pelny limit odliczen, mimo, ze to de facto
    jedna budowa?

    Pozdrawiam,
    amphi