    From: "leszczyq" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zwolnienie z ZUS
    Date: Fri, 31 Jan 2003 00:09:18 +0100

    Prośże o pomoc w interpretacji ustawy "o ułatwieniu zatrudnienia absolwentom
    szkół".
    Ustawa dotyczy zwolnień przez 12 mc z obowiązku opłat składek ZUS.
    Oto url : http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/abs1107.html
    pod którym można ją znaleźć.
    ===============
    Chodzi mi o zapis mówiący iż przepisy ustawy stosuje się do osób (...),
    które są:
    1) absolwentami, którzy uczęszczali w systemie dziennym do ponadpodstawowych
    oraz ponadgimnazjalnych szkół publicznych lub niepublicznych o uprawnieniach
    szkoły publicznej albo szkoły wyższej,

    (...)

    oraz w okresie do 12 miesięcy, od dnia określonego w dyplomie, świadectwie
    ukończenia szkoły lub zaświadczeniu o ukończeniu kursu, podjęli po raz
    pierwszy zatrudnienie lub we własnym imieniu podjęli i wykonują działalność
    gospodarczą, zwanych dalej "absolwentami".

    ==================

    Aktualnie jestem studentem 5 roku uczelni państwowej w systemie dziennym.
    Wiec obecnie jestem jedynie absolwentem LO. W okresie 12 miesięcy od dnia
    ukończenia tego LO nie podjąłem pracy. Chce to zrobić właśnie teraz, będąc
    jeszcze studentem.

    Czy wobec tego, mogę skorzystać z tego przepisu powołując się na świadectwo
    ukończenia LO i nie czekając na ukończenie studiów?

    Jeśli nie to czy jeśli założę obecnie działalność, to czy z chwilą odebrania
    dyplomu, mogę ubiegać się o przywileje o których mowa w tej ustawie?

    Nie wiem kto jest autorem tej ustawy, ale dla mnie to cos jest ona nie jasno
    sformowana.

    Jeśli ktoś z Was wie jak to się ja w praktyce stosuje, to proszę o pomoc.

    Z góry dziękuje,

    leszczyq