    From: "ppinq" <p...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Zwolnienie z VAT a ewidencja sprzedaży
    Date: Tue, 07 Jan 2003 11:34:36 +0100

    Witam

    Mam 1 os.DG,KPiR, bez VAT (na podst.art.14) i kasy fisk.
    Całą swoją (śladową) sprzedaż dokumentuję rachunkami.
    Czytam ustawę VAT, a tam takie coś:

    art.27
    "1.Podatnicy zwolnieni od podatku na podst. art.14 (..) są
    obowiązani do zaewidencjonowania sprzedaży na dany dzień (..)
    2.W przypadku stwierdzenia, że podatnik nie prowadzi ewidencji
    (..) organ podatkowy określa wartość nie zaewid. sprawdaży w drodze
    oszacowania i ustala podatek przy zastosowaniu 22% - bez prawa
    obniżenia kwoty podatku należnego (..)"

    Czy mógłby ktoś mnie nieco naprowadzić o co tu chodzi ?
    Co to za szacowanie ? - przeciez nie jestem VATowcem!
    Dodam, że nie korzystam z biura rach. więc nie prowadzę ewidencji
    wynikającej z par.8 rozporządzenia o KPiR.
    Jak taka ewidencja ma wyglądać - czy to tylko proste zdublowanie
    KPiR w zakresie przychodów, czy coś jeszcze ?

    Pozdrawiam
    PinQ

    PS. Szukałem po sklepach, ale wśród mnóstwa różnych druków i zestawień
    czegoś takiego jak "ewid. dla zwolnionych z VAT" nigdzie nie znalazłem
    i wszyscy się dziwią gdy o to pytam.

    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl