  • Data: 2002-07-05 11:06:46
    Temat: Znow ten spadek...Pomocy...
    Od: "Padre" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hi,

    Przepraszam, wiem, ze ten temat walkowany jest czesto. Mam jednak pare
    pytan, na ktore nie znalazlem odpowiedzi.

    Mianowicie, moja tesciowa (bedac nieswiadomej podatku od spadku)
    przeprowadzila sprawe spadkowa po swojej matce w wyniku czego stala sie
    spadkobierca czesci udzialu w kamienicy. Z tym, ze 3/8 calosci bylo juz
    wczesniej sprzedane w zwiazku z tym sprawa dotyczyla pozostalych 5/8. W
    spadku przypadla jej 1/4 tej pozostalosci. Z tym, ze spadkiem nie sa
    mieszkania, ale udzialy.
    I teraz pytania:
    - w jakim terminie od uprawomocnienia sie decyzji sadu nalezy zaplacic
    podatek w US?
    - czy kazdy ze spadkobiercow niezaleznie placi swoja czesc, czy jakos razem?
    - w jaki sposob obliczyc nalezny podatek?
    - czy na wielkosc podatku wplywa fakt, ze spadkobierca nigdy tam nie
    mieszkal, ze mieszkania sa zasiedlone, oraz nigdy nie czerpal i nie czerpie
    zyskow z czyszow pobieranych od lokatorow?
    - co zrobic w sytuacji, gdy spadkobiercy nie stac na zaplacenie podatku
    (rencistka), czy istnieje mozliwosc rozlozenia na raty, lub oddalenia w
    czasie zaplaty tego podatku np. do momentu sprzedazy udzialow (lub
    mieszkan)?

    Bardzo prosze o rady, poniewaz jestem w kropce i nie wiem co mozna w tej
    sytuacji zrobic.

    Pozdrawiam
    Krzysztof